torsdag 18 oktober 2012

Förkyld mamma

Då var det min tur att åka dit. Förkylningen kom igår som en blixt från en klar himmel, helt oväntat.
Blev övertalad av Fayesa att följa med på öppnis, sa nej först men gick med på en promenad i hopp om att Janiina skulle somna. Men det slutade med att jag tog en kort fika på öppnis innan jag gick hem igen. Blev inte mycket nytta gjord hemma alls som planerat.
"Vadå sova? Jag? inte då".
Men då jag ju hämtar stortrollen redan 13.00 från dagis så passade vi på att vara ute i solen en stund.
Vi krattade lite löv.
William höll på på den ena sidan och Sanna på den andra. Jag började med att rensa bort ogräs bland stenarna och så tog M-P över då han kom från jobbet.
Att hoppa och slänga sig i lövhögarna var populärt nöje.
Vi rensade bort även det mesta i rabatten på framsidan, nu återstår bara att gräva upp rötterna på buskarna med mera.
Efter jobbet såg jag fram emot att kura ner mig i soffan med en varm kopp och se på greys och så visar det sig att det inte kom någon greys avsnitt! Såg på "Scandal" istället, bra den med.
Men sen var det bums i säng för mig.
Sanna och William har kommit i en "jag vill inte sova" period så de håller låda till tio halv elva på kvällarna *suck*.
Imorse fick jag hjälp av min mamma att lämna barnen till dagis, skönt så slapp jag klä på mig eller Janiina föränn det var dags att hämta hem dem.
Janiina ville inte alls sova idag, jag hade sett fram emot en lugn dag med en tupplur med henne på förmiddagen, men efter lång kämpan emot somnade hon tillslut i hela 35minuter. På eftermiddagen gjorde både jag och sedan M-P ett försök att få henne att sova utan att lyckas. Hon somnade först inför natten.
Det tog förresten en timma att ta sig hem från dagis, vi stannade nämligen till på lekplatsen tillsammans med Hadi och en annan dagiskompis (lite yngre än de) och deras mammor och syskon.
Gungor var populära som vanligt.
Fina Mahdi fångade jag på bild också.
Vid mellanmålet blev det dags för lite grimaser igen och "ta kort mamma".
Och så kom William på att "titta, jag har en ring i munnen" varvid Sanna började härma honom.
Så här har vi tidiga tonåringar med ring i munnen och tatueringar på armen (som han såklart ville visa upp också).
 Det som återstår av förkylningen nu är snuvan men annars mår jag rätt ok.
Nu en kopp the med älsklingen som kom hem från träningen och sedan sova, hoppas att William hinner somna innan jag ska i säng.
Klockan är nu 22.45 och han säger fortfarande att "jag är inte trött".
// Sargit

Inga kommentarer: