lördag 6 oktober 2012

Match idag, hejarklacken redo

Förmiddagen var det knytteskogen som vanligt för stortrollen och M-P medan jag passade på att besöka en vän Lorainne med Janiina. Lorainne har tvillingar i samma ålder som Sanna och William och så har hon en liten till på fyra månader.
Vi kom hem nästan samtidigt allihopa.
Jag, Sanna och William satte igång med lite lunch förberedelser,
 medan Janiina "hjälpte" M-P att hänga tvätt.
Provade något nytt idag, pärl cous-cous. Ingen större succé men helt ätbart.
Kycklingen var ju stor succé som vanligt.
Snart nog var det dags att röra på oss då barnen utryckt önskemål att få titta på då M-P hade match.
Sista minuten som vanligt och makens lagkamrater hade uttryckt något i stil med att: vi skulle uppskatta om målvakten kom i tid i alla fall. Men han han ju värma upp lite i alla fall innan matchen.
Här är vi på väg in till hallen.
 Hejarklacken redo.
 Janiina ville gärna vara nära sargen,
 hon var väldigt intresserad av vad som hände på plan och blev inte glad då jag flyttade undan henne därifrån då spelet kom närmare.
Då det ju är lördag så fick trollen köpa sig varsin klubba då vi skulle köpa dricka.
 Makens lag vann med 9-1, tror det var tredje vinsten i rad om jag minns rätt...
Sanna sprang glatt runt på plan då matchen var slut medan William höll sig nära mig.
Ett stopp i affären blev det för att inhandla lite inför kvällens middag.
Så här såg det ut idag då vi var i affären.
Sedan styrde vi bilen hem till famlijen Beutlers där vi tillbringade resten av kvällen med bland annat taco middag.
Blev lite senare än tänkt men kom iväg till slut med barnen, maken lämnade vi där för en filmkväll med grabbarna.
Gick rätt snabbt att få barnen i säng och de somnade, trots protester, väldigt fort.
Jag skulle bara på toa lite snabbt då nöden kallade och när jag kom tillbaka så sov de!
 En skön lördag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: