fredag 8 januari 2010

Stor främmande x 2

Idag på eftermiddagen då barnen sov så fick vi besök av Rasmus 9v.
Ja okej då, hans föräldrar var också med och stora syster (som för övrigt fick agera barnmoska då Rasmus hade bråttom ut och föddes hemma i badrummet!).
Mamma Annelie ville testa lite hur en bärsjal fungerar då de funderar på att skaffa en.
Jag visade mina och visade den enda knytning jag använder (enda jag kan också för den delen).
Och som allt annat då man behöver det, så hittade jag inte instruktionsböckerna jag har om olika knytningar.
Synd för jag skulle vilja lära mig fler själv.
Rasmus var inte på sitt bästa humör idag så vi testade inte så länge med honom i sjalen.
Sen visade jag våran BB-tai också.
Här ser ni nyblivna pappan Christian prova den med William som, som vanligt, stortrivdes i den.
Han bar runt på honom säkert en trettio minuter.
Annelie med sin hungrige son.
Lille Rasmus 9v som väger lika mycket nu som våra vägde vid sex månaders ålder!
Så söt han är.
Han somna i min famn en stund...
Precis då våra gäster skulle gå så kom nästa storfrämmande, Marina och Isabella.
Det var läääänge sen senast.
De skulle sova över hos Marinas mamma men hon jobbade till sent, så istället fick vi äran att umgås med dem under kvällen.Jag och Marina åkte iväg för att handla ingredienser till kvällen middag, Tacos/Tortillas.
Under tiden fick M-P, som jobbat sin sista dag idag och inleder sin föräldraledighet from måndag, ta hand om alla tre barnen.
Vadå mjukstart på pappa"ledigheten".
Något jag undrat och säkert många med mig är att varför heter det föräldraledighet?
Är det något man inte är som förälder så är det ledig...
Nåja, då vi kom från affären så hjälptes vi alla åt att förbereda middagen.
Isabella hjälpte till att skära gurkan och lite av paprikan. Jätte duktig var hon.
Sanna och William hade redan ätit sin middag medan vi var i affären, men då vi satte oss för att äta så ville de också ha.
Så de fick framför sig lite små plock av olika grönsaker och lite tortillas bröd och så ville de smaka på det röriga på min tallrik och det fick de.
Det var väldigt uppskattat, så tacos är inga problem för våra små inte.
Ikväll slog vi ännu ett rekord i nattningen, samma procedur som igår kväll och det tog tio minuter innan båda barnen sov.
Isabella busade runt med ballonger och vår kamera ett tag, medan vi vuxna halvlåg på soffan i något som liknade "palltkoma".
Hon tog bland annat denna bild på oss.
Och den här på sig själv.
Sen blev det lite efterrätt, glass med tinade blåbär och hallon. Mums.
Efter att jag kört våra gäster till Marinas mor så var tanken att jag skulle krypa till kojs.
Men jag fastnade vid tv:n en stund och sedan började jag läsa en bok i sängen, inte bra alls då tiden försvann och jag somnade alldeles för tok för sent...

2 kommentarer:

Katja sa...

Nu blev jag chockad!! Har Christian blivit pappa??? Vad roligt! :) Kul med besök från Marina o Isabellabus.. :)
Skönt för er att era små har somnat fort med en ny rutin. Hoppas att de håller i sig!

Anonym sa...

När jag och morsan såg bilden på Annelie i profil ramla vi båda baklänges, morsan trodde först att det var jag, och när jag såg henne var de som att se mig själv, i profil så var hon lik mig, var bara tvungen att säga det. Grattis till Christian som blivit farsa! De i sig var en chock ;) /Sofia *melizza hälsar*