måndag 11 januari 2010

Första arbetsdagen avklarad

Kom iväg i tid som jag planerat, men fick inte sova så länge jag velat dock.
Av någon anledning så vaknar Sanna och William tidigare än vanligt då M-P är hemma, hänt ofta nu.
Nåja, får väl se till att lägga mig lite tidigare då...
Det var konstigt att vara på jobbet igen, i ena stunden kändes det som jag inte varit borta alls medan i nästa hade jag noll koll på i vilken ände jag skulle börja göra saker o ting så att säga.
Inga bilder från barnens dag då min man är så duktig på att fotografera som ni vet, han lämnade till och med kameran på vardagsrumsbordet idag då han var ute på äventyr med barnen.
Barnen hade varit lite griniga idag men annars verkar de ha haft det hur bra som helst.
Få se om min man får inspiration att blogga om deras dagar då och då, annars får ni bara läsa om våra helger och mina arbetsdagar, (vilket kanske är så intressant att läsa om).
Insåg att då all verksamhet kommer igång så kommer jag knappt vara hemma, känns det som.
Hinner nog hem innan barnens läggdags de flesta dagarna men inte alla.
Får nog framkalla ett stort fotografi av mig och rama in och ha till barnen så de inte glömmer bort mig.
Eller så ber jag snällt min man att ta sig till kyrkan på öppen förskola och sopplunch eller bara till lunchen någon gång då och då så jag får träffa min familj.
Fast idag gick tiden på jobbet väldigt fort fram, hann bara sakna barnen de gånger jag pratade i telefon med min man (ringde bara tre gånger faktiskt).
Ingen av barnen ville sova ikväll, tog nästan en timma från läggdags innan de tystnade.
De var nöjda då man kom in till dem och satt där en stund men så fort jag reste mig började serenaderna.
Hoppas att de snart börjar somna själva utan att vi behöver gå in och trösta dem eller höra det hjärtskärande skriket då man inte är i rummet.
Det har ju gått rätt bra de senaste kvällarna, så borde inte vara en omöjlighet.

Nu lite kvällsfika innan sussa kudden. En ny arbetsdag väntar imorgon.

4 kommentarer:

mummu sa...

hei.kiva kun ensimmäinen päivä meni niin hyvin,mutta tottakai lapset protesteeraa nukkumaanmenossa kun äiti on poissa niin kauan ensimmäisen kerran.kyllä se siitä tasaantuu.silti voit kyllä opetella sanomaan eikin niille iltatöille.ei sitä kukaan muu niin hullu ole kun sinä että uhraa kaikki iltansa työhön.nyt sinulla on perhe.

ankan sa...

Välkommen tillbaka till vuxenlivet!
Du får ju säga till M-P att det ingår i föräldraledigheten att ta bilder och blogga! :-)

Cattis (mamma till Mira och Neo) sa...

Hej! Vilka fina badrockar - var har du köpt dem?? Vi ska börja på sk Miniplask snart och behöver just badrockar!

Familjen Sundström sa...

Badrockarna fick barnen i julklapp från mormor.
Hon hade köpt dem i Estland (om jag kommer ihåg rätt).
Hoppas allt är bra med er, vi får försöka hitta ett nytt datum att träffas på, fastän jag börjat jobba.
Det var ju så trevligt senast :-)