lördag 16 januari 2010

Fick sova på soffan i natt..

Inatt när vi skulle lägga oss så började Sanna hosta. Då detta inte är helt ovanlig så la vi inte riktigt märke till det.
Men när hostan bara blev värre och hon därför inte kunde sova lyfte jag över henne till våran säng, så hon kanske skulle somna om. Men hon hostade bara ännu mer så tillslut fick vi ringa vårdguiden för lite rådfrågning.
Fick tipset att ställa mig utomhus med henne en stund så att hon skulle friskluft och om det inte lugnade ner sig efter det skulle jag åka till barnakuten.
Det blev faktiskt lite bättre men då hon fortfarande hostade så ringde jag vårdguiden igen.
Men nu bedömde sköterskan jag pratade med att det var bättre vi stannade hemma då hennes andning för övrigt inte lät ansträngd.
Men vi skulle försöka ha henne liggandes i högläge eller i sittande ställning. Så jag bäddade ner mig och Sanna i soffan. Inte speciellt bekvämt, men Sanna somnade tillsist. När hon vaknade verkade hon frisk och pigg, men vi tog ändå beslutet att hon fick stanna hemma från babysimmet idag.
Då Tina ändå skulle komma över för att använda våran tvättstuga, så följde även Kai och Helena med.
De tyckte att vi kunde åka båda två och bada med William så skulle de se efter Sanna.
Kändes jättemärkligt att vara två föräldrar men bara ett barn i simhallen. Men vad mycket enklare allt var:)
Då vi kom hem så fixade vi lunch åt allihopa, och som tack tyckte familjen Bergman att de skulle bjuda på middag.
Så nu ska vi iväg och spendera kvällen där.

//M-P

Inga kommentarer: