tisdag 12 januari 2010

Mat, mackor och pepparkaka = Mums!

Idag var M-P på BVC med barnen, det var dags för lite vaccinationer.
Och då jag jobbade så fick han gå dit ensam med barnen för första gången.
Det gick bra fast såklart så gillade de inte att bli stuckna i låren.
Uppdatering på vikt och längd:
Sanna 8820g och 70,5cm
William 10090g och 71,5cm.
Efter BVC promenerade de till morfar där barnen fick äta lunch.
Jag hade turen att hinna förbi och pussa på mina barn (och så klart min man med) samt äta lite lunch innan jag skyndade mig tillbaka till jobbet.
William har börjat med att ha sina fingrar/handen i munnen nästan hela tiden då han ska äta och däremellan med, kanske det kliar och är fler tänder på gång snart.
Några matbilder från dagen, gissa vad de har ätit...
Pepparkaka är alltid gott...

3 kommentarer:

Lina sa...

Åh, den där pepparkakan på näst sista bilden ser ju jättegod ut!

Tessan sa...

Hej
Oj har du vågat ge de pepparkakor, det har inte jag gjort. Inbillar mig att de skulle få ont i magen av de då de innehåller så mycket kryddor.
Inget magont?
Förresten underbara bilder på barnen :-)

Familjen Sundström sa...

Lina, det tyckte William också...

Tessan, ja första gången fick de lite väl många i sig då de tyckte så mycket om dem, då reagerade de i magarna på natten.
Men sen dess har det inte varit något problem då de bara får äta en pepparkaka, max två, de få gångerna de får det.