söndag 17 januari 2010

Pyjamasparty och sällskapsspel

Igår kväll var vi som tidigare sagt bjudna till familjen Bergman på middag (ugnstekt korv och potatisklyftor, mums).
Då vi antog att det skulle bli sent så tog vi med allt som behövdes för nattning.
När sedan barnen druckit välling så fick de leka av sig lite i sängen. De hade så roligt att vi var tvungna att fotografera lite.

När barnen väl somnat blev det dags för sällskapsspel.
Först blev det en lång omgång Settlers (där jag vann storstilat) sen blev det monopol (där jag förlorade riktigt rejält).
När sedan klockan blivit ett på natten var det dags att bryta upp.
Väl hemma så började Sanna att hosta intensivt, så jag och Sanna spenderade natten halvsittandes i soffan igen.
Det går det med men jag sov om möjligt ännu mindre i natt än natten innan.
Det har idag visat sig att hostan var upptakten till en dunderförkylning som båda barnen nu ligger i.
Suck.
Men nu är det nog dags att sova.
Jag ska nämligen köra fram och tillbaka till Örebro i morgon.
Gissar mig till att det blir en lång dag. Hoppas bara att det blir någorlunda bra väder.
// M-P

Inga kommentarer: