onsdag 6 januari 2010

Besök hos gammelmormor

Idag efter frukost packade vi ihop oss i bilen för att köra mot Enköping där min mormor bor.
Nåja, hon bor lite utanför Enköping på ett ställe som alla verkar veta vad det heter (utom jag) bara jag beskriver att man kör från Enköping mot Västerås och då man kommer till en lösgodisaffär så ska man svänga nästa vänster.
Ja, du gissade säkert rätt, Hummelsta.
William hittade ganska snart en spännande leksak.
Sanna som hade hamnat i gammelmormors famn såg att William hittat något roligt att leka med och verkade mer intresserad av det än att sitta i famnen.
Där fanns massa spännande saker att upptäcka, här roas William av gammelmormors rullator.
Denna hörna med massa fina saker var något som lockade barnen mest hela tiden.
Så fort de fick chansen var de där och pillade.
Efter lunchen fick barnen äta pepparkaka, tjocka finska varianter.
Det var väldigt uppskattat.
Själva åt vi mina hembakta bullar till fikat efter lunchen.
Sanna gick på lite upptäcksfärd på egen hand.
Här sitter hon vid ytterdörren och spanar lite.
Hela besöket var barnen på ett strålande humör, måste vara för att de sov så bra inatt.
Efter nästan tre timmar tyckte vi att min mormor behövde vila sig lite, så vi tackade för oss och gav oss iväg för att upptäcka vad Enköping hade att erbjuda i shoppingväg.
Tanken var att hinna kika runt lite i affärer innan barnens mellanmål så att de sedan skulle kunna sova med mätt mage under hemresan.
Här ser ni oss trotsa kylan och gå över torget i Enköping mot affärerna.
Det var svinkallt rent ut sagt, hemma hade det varit minus tjugo hörde jag senare, undrar vad vi hade där...
Men då vi kom fram till köpcentret så var det inte mycket öppet.
Nästan allt var stängt och klockan var inte ens halv tre!
Men Åhlens var en av de få affärer som hade öppet så då gick vi runt där en stund innan barnens mellanmål.
Hittade inget av intresse men kul att strosa runt lite utan mål.
Under hemfärden sov hela familjen gott utom chauffören, stackars M-P som fick köra.
Han hade funderat på att väcka mig för att vi skulle bytas av, men beslutade sig att det inte var någon idé då jag var helt däckad.
Hemma igen var jag fortfarande så slut att jag inte orkade göra mycket nytta alls.
Så då barnen var till sängs och sov så gjorde jag detsamma strax därefter.

Inga kommentarer: