söndag 4 oktober 2009

underBARA BARN

Vi kom iväg före nio som planerat (08.58), även om det blev lite stressigt.
på vägen plockade jag upp Tina och sedan mötte vi familjen Andersson vid Coop.
Bra att Kenneth kan vägen till mässan, så det var bara för mig att följa efter.
Vi var i Älvsjö vid tio men det var redan mycket bilar på parkeringen.
Jag hade tur och fick en plats väldigt nära byggnaden.
Väl inne så var vi först lite oorienterade, men fort började man lokalisera allt i mässhallen.
Heidi och Zacharias var också där. Vi möttes upp vid Skandia och åt god glass innan vi begav oss mot skötborden, då en misstänkt doft spred sig från Sanna.
Väl där så fick vi en del blöjor från Pampers och även små paket med våtservetter.
Hela dagen så använde vi bara gratis blöjor :-)
Kommer säkert låta som jag gör en massa reklam för olika företag men det må väl vara hänt. Det är väl det företagen är ute efter då de delar ut massa gratis saker samt säljer varor billigare på sådana här mässor.
Efter blöjbytet var det dags för barnens lunch.
Även Familjen Andersson höll oss sällskap och vi passade alla på att fika (frukost för min del).
Zacharias vinkar till kameran.
Vi gick runt bland alla stånden och tittade och samlade på gratisprodukter och handlade lite.
William ville inte sitta eller ligga i vagnen då han blev trött så han fick hänga hos mamma, ville väl ha lite närhet och trygghet. Han somnade ganska så fort då jag gick runt, medan Sanna tittade på allt omkring sig en bra stund innan ögonen till slut sjönk ihop.
Ännu en matningsbild, denna gång mellanmål.

Sanna busar i mosters famn.
Lilla glada Linn, lika fotogenisk som sin mor.På eftermiddagen började vi alla bli lite möra så vi satte oss vid stora scenen där Next Generation skulle uppträda.
William blev lite rädd då ljudet var för högt, så vi flyttad oss en bit bort och lekte av oss lite.
Sanna undersöker Janes glada mun.
William och Sanna sträcker på benen.
Hmm... ser ni likheten mellan mig och Jane?
Marcus och Sanna är ute och promenerar.
På väg till bilen med en full lastad vagn, trötta men nöjda efter en hel dag på mässan.
Både Sanna och William skötte sig exemplariskt, de verkade trivas med att titta runt på folkvimmlet.
Jag är glad att Tina följde med, utan henne hade det varit intill omöjligt att hinna med att titta runt på allt.
Nästa år får jag nog "tvinga" med min man också så att någon kan leka och busa med barnen på alla lekplatserna/ lekhörnen medan jag tittar mig omkring.
Efter en kort matningstopp på dansen, där morfar och pappa var, kom jag och barnen hem igen.
Medan Sanna och William lekte, först med gåstolarna vid köket (Sanna har även hon klurat ut hur man öppnar kökslådor, det gjorde William här om dagen) sedan i sitt rum, så packade jag upp allt jag köpt och fått på Underbara barn mässan.
Det var en del.

Köpt: 2 åkpåsar (150kr/st! Kanon pris!) från Kronan, 2 "skidluvor" och 1 par byxor från Me & I, 2 par filtskor från Vincent, 2 bodys från Mykido, 3 par strumpbyxor, 1 röd tröja med grodor på och 1 par blå byxor med grodor på från Kameleont, 1 pkt tvättmedel från Ocean, 4 små påsar med majskrokar (2 vanliga, 2 med vaniljsmak) + 1 stor påse med tuttifruttismak, 2 tandvänliga nappar från Denty, 3 nr Föräldrar och barn (kommer i brevlådan så småningom).
Fått: Blöjor från Huggies, Pampers och Libero (hade inte behövt ha med några blöjor alls hemifrån), våtservetter från Pampers och Huggies, 2 små flaskor lotion och 2 små flaskor babywash från Libero, skötunderlägg, 1 pkt pås thé samt 1 morotsmössa och 1 jordgubbsmössa (mer min storlek men barnen växer väl i dem så småningom) från Lipton, tandborstar från Folktandvården, 1 mössa från Moonkids, 1 par tofflor från Vincent (då man köpte 3nr av Föräldrar och barn)
Hmmm... det var nog allt.
Nästa år ska jag spara ihop mycket pengar i förväg då alla företagen har ju så bra mässpriser, vissa tom 50% på varorna!
Om vi haft råd att köpa allt jag velat ha till barnen skulle jag nog behövt ringa efter M-P för att få hem allt ;-)
Nöjdast är jag nog över åkpåsarna och skorna då det var verkligen något vi skulle behövt köpa snart i alla fall, men nu fick vi dem för över halva priset, det är inte illa.
Nu ska jag titta till mina underbara barn och sedan sova.

4 kommentarer:

Katja sa...

De var ju inte lite grejer du hade med dig hem :) Har velat åka till den mässan i några år.. Men har inte kommit dit än... Kanske nästa år :P

Kram

farmor Anci sa...

....om du fortsätter på det sättet med inköpen...lär det inte finnas plats för önskningarna för barnen här till höger=)

Familjen Sundström sa...

Katja, följ med nästa gång. Det vore trevligt :-)

Anci, lugnt det löser sig, får väl röja bort lite mer grejer isåfall om det blir trångt hemma ;-) hihi.. nåja, nu är det slut handlat för min del fram till mellandagarna i alla fall... ska försöka spara inför våren...

Katja sa...

Jo jag får göra de :) Bara du påminner mig så blire bra ;)

Kul o se bilder på era guldklimpar iaf! Man ser hur dom växer!