söndag 18 oktober 2009

TV:n som barnvakt

Ikväll var vi hos familjen Beutler då M-P skulle hjälpa Thomas med att ta isär en garderob.
Elin var väldigt nyfiken på vad de gjorde och var lite i vägen för herrarna så då sa de vuxna det magiska orden; Vill du se på Bolibompa (Lina)? Vill du se på Tom & Jerry (Thomas)?
Elin: Ja, Tom & Jerry!

Sagt och gjort så satt då Elin snällt i vardagsrummet och fick snart sällskap av Sanna, William och mig.
Tom & Jerry var inte tillräckligt intressant för de små efter en stund, istället fanns det ju en massa leksaker att undersöka.
Elin hittade en egen plats att mysa i.
Tom & Jerry fungerar helt klart som barnvakt åt större "barn" också.
Efter en väldigt god middag började timmen bli sen för de små.
Så jag åkte hem med dem medan M-P stannade kvar för att få ner det sista av garderoben.
Barnen somnade fort i bilen. Så här såg det ut då jag tog ut vagnen.
De vaknade inte alls då jag lyfte dem ur bilen i vagnen.
Då vi kom hem så sov de så gott att jag inte ville väcka dem för kvällsgröt.
Istället förberedde jag flaskor och tog ett barn i taget ur vagnen.
Klädde av dem så mycket det gick och sen matade dem med flaska.
De åt nästan allt i halvsömnen och sov sen gott vidare.
Lär nog inte vara sista gången som barnen är så trötta att de somnar i bilen och inte vaknar till ordentligt då man lägger dem i sängen.

Inga kommentarer: