torsdag 8 oktober 2009

Promenad i det fina höstvädret

Efter lunch hade både jag och barnen tröttnat på våra väggar hemma.
Så det var bara att packa ihop oss och bege oss ut på en lång promenad.
Vi gick i nästan två timmar!
Vi har väldigt fin natur här i kring men tyvärr så fotograferar jag den allt för sällan, har ju annat som kamerans fokus ligger på nuförtiden...
Men idag tog jag några bilder av naturen som jag vill dela med mig av.
Del av stigen mot Steninge badet.
Mötte en f.d. klasskamrat på vägen som jag inte sett på år och dar.
Annars var det väldigt öde på stranden, men se så vackert.
Barnen blev ju som vanligt som förbytta så fort vi kom ut.
De satt snällt hela tiden och jag trodde att de hade somnat för de var så tysta.
Men väl framme på stranden så kikade jag in bakom parasollerna...Sanna var hur nöjd och glad som helst (förutom då mamma torkade hennes rinnande näsa).William skrattade gott då han fick syn på mig.Vi satt där en bra stund och bara njöt av solen och ljudet från vattnet.
Efter ca tio minuter så började barnen visa tecken på att nu fick det vara nog med stillasittande, så då forsatte vi vår promenad.
Båda barnen somnade då vi kom tillbaka till vägen.
Tänkte att de ska få sova färdigt så istället för att fortsätta hemåt (som var ca tio minuter bort) så fortsatte jag promenaden längs vägen istället för att styra stegen mot Bergmans.
Efter en låååång uppförsbacke, som jag glömt bort hur brant den var, så var jag så varm att jag var tvungen att lätta på kläderna lite.
Sen var jag nästan framme vid fikamålet, här en bild från deras baksida.
Då vi kom fram till deras port så såg det ut så här i vagnen.
William, som hade sovit längst, vaknade så fort vi klev ur hissen.
Sanna sov i tio minuter till.
Efter mellanmålet och lite bus med morfar, Tina och Helena, så fortsatte vi promenaden fast nu styrde jag stegen hemåt.
Väldigt skönt med en promenad i det sköna friska vädret.

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va duktig du är och som vanligt vilka fina kort.