onsdag 7 oktober 2009

Ändrade planer pga sjukdom

Sanna har varit lite snuvig sen i helgen men tänkte att det är dem ju lite då och då.
Det ska väl inte hindra oss från att åka iväg på kryssning.
Men inatt så började hostan igen... Stackars liten.
Det slutade med att hon fick sova sittandes i min famn från morgontimmarna framåt.
Och nu har William också börjat få snuva förutom att han är jättegrinig, mest troligt på grund av tanden som är på väg upp.
Så kryssningen blev avbokat för vår del. Får vara hemma sjuka istället.
Vill inte åka iväg med dem då de är dåliga, blir inte kul varken för dem, oss eller alla människor runtomkring.
Men det blir väl fler tillfällen.
Redan förmiddagen har varit lite av en prövning då båda vill vara i min famn hela tiden.
Tänk om man kunde få ha en identiskt kopia av en själv de gånger man behöver ett par extra armar, som i den där filmen där det slutade med att mannen hade 5 genetiska kopior av sig som skötte alla hans sysslor så att han själv kunde golfa... (kommer inte ihåg vad filmen hette)
Skulle själv inte utnyttja det riktigt så, bara ha en extra famn i närheten vid sjukdom samt eventuellt ha städhjälp, tvätthjälp, och...
hmmm... ok jag skulle faktiskt utnyttja det lite mer än bara vid sjukdom ;-)
Några bilder från dagen.
Barnen ser oförskämt pigga ut på just dessa bilder, men det är bara på lossas...
Massor med leksaker att välja på, men ett tomt Nezerilpaket är det mest spännande att leka med.Liten tuffing ute på äventyr, ingen ro i kroppen idag inte.
Efter tuppluren fick barnen busa i samma säng, det var tydligen jättekul i sisådär 1min och 45sekunder.

3 kommentarer:

farmor Anci sa...

Nämen så synd för dig att ni inte kom iväg. Som du säger ...det blir väl en annan gång. Synd att jag inte bor närmare, så kunde jag ha varit den xtra famnen. Kram till er alla.

Katja sa...

Tråkigt att dom skulle bli sjuka! Hoppas dom kryar på sig snart! Mina har hållt sig friska.. Peppar peppar.. Slår väl till när man inte har tid o vara sjuk..

Lina sa...

Usch, vad tråkigt. Hoppas att de snart blir friska igen. Kram.