torsdag 15 oktober 2009

Brädad av en mobiltelefon

Jag har blivit dålig på att komma ihåg kameran numera.
Får skärpa till mig.
Barnen var båda så trötta redan vid frukost, fast de vaknade först vid halv åtta, så efter frukostgröten, vid halv tio, la jag William i sängen och sedan fortsatte jag mata Sanna (som äter låååångsamt).
Det dröjde typ en halv minut innan han slocknade totalt.
En halvtimma senare la jag Sanna i sängen och hon somnade lika fort hon.
De sov fram till kvart över tolv!
Jag som tänkt hinna komma ut redan på förmiddagen men fick istället slöa i soffan, oj så synd om mig ;-)

Då M-P var klar på jobbet så bestämde vi oss för att mötas för att titta och välja ut nytt golv och ny väggfärg till vardagsrummet.
Jepp, det är äntligen dags för renovering av vattenskadan!
Men vad svårt att välja väggfärg.
Någon som har några förslag?
Vi köpte hem tre provburkar så jag hoppas någon av dem är vad vi söker så att vi inte behöver åka iväg igen.
Vi måste nämligen bestämma oss helst denna vecka.
Renoveringarna skulle komma igång i november månad fick vi höra.
Så det blir lite kaos här ett tag, igen, precis då vi börjat få ordning.
Men allt ska vara klart före jul (långt före hoppas vi).
En liten bild lyckades jag ta idag som jag kan dela med mig av.
Så här såg det ut då jag skulle lämna familjen för några timmar för att gå på dansen.
William har gömt sig, kan du hitta honom?
Sanna var hur glad som helst då hon såg mig i dörröppningen, för jag hade vilat en halvtimma i sängen (försov mig faktiskt).
Men då jag gick ut ur rummet igen så blev hon jätteledsen.
Men hon blidgades snabbt av pappas mobil.
Det du brädad av en mobiltelefon!

1 kommentar:

Katja sa...

Han har gömt sig bakom Sanna :) Skönt att ni får komma igång med renoveringen!! Då är de bara att hoppas på att de blir klart innan jul... Håller tummarna på de!