tisdag 6 oktober 2009

Smått och Stort

M-P hade sin lediga tisdag idag. Skönt.
Vi fick tvättat all tvätt, tom 30 tvätten!
Nu återstår bara att få in allt rent i skåp och lådor...
William har varit grinig den senaste tiden, så även under mellanmålet idag.
Så till slut ledsnade jag på att försöka mata honom och la tallriken framför grinolle istället.
Det var spännande!
William förstod inte riktigt att han skulle stoppa det där geggat i munnen, men kul hade han.
Ända tills mamma tog bort tallriken...
Tur att han inte är långsint av sig.
Sanna har också temperament.
Hon gillar INTE att någon torkar av ansiktet eller näsan på henne, har aldrig gjort det.
Och nu då hon blivit snuvig igen så är vi föräldrar de elakaste som finns verkar det som, då vi måste ge henne näsdroppar, "suga" rent, eller torka näsan.
Men ilskan går över snabbt även för henne.
Vid middagen blev William kinkig igen, tror det är det där med tänder, så jag tog salvan som hjälper mot klådan (eller vad man nu kallar det) och började gnida den mot tandköttet.
Plötsligt känner jag något vasst!
Jajamensan, där var den, en pyttepytte liten tandspets som är på väg upp.
Så mina gissningar om hans hunör var rätt :-)
Efter att han fått salvan så blev han sitt glada lilla jag igen.
Sanna och William läser morfars tidning.
Nöjesbilagan och sport sidorna, undrar hur man ska tolka det.
Gillar dom det dom läser eller inte, då det var inte mycket kvar av tidningen efteråt.
Hemma igen var det bums i badet för båda barnen.
Båda trivs som fisken i vattnet.
Ikväll somnade både Sanna och William snabbt efter kvällsmaten.
Hoppas att de sover gott hela natten.
Har redan packat färdigt inför morogndagen då jag, Sanna och William ska åka på kryssning till Helsingfors med mormor.
Pappa måste tyvärr stanna hemma och jobba. Hade önskat att han kunde följt med...
Få se vad barnen kommer tycka om deras första kryssning och om jag kommer vara levande död efteråt ;-)

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Vad härligt att få fara ut på utfärd till Finland...inte för att jag tror att barná har nå extra nöje av det. De har det nog bra som de har det, med sådana föräldrar och morföräldrar. Hoppas bara att mamma kan få njuta av resan.
Och som vanligt vilka fina kort på mina barnbarn.

ankan sa...

Känner igen det där med torkning av munnen. Embla skriker som om jag stuckit kniven i henne varje gång trasan kommer fram efter maten. Tur det går över fort!

Trevlig kryssning!