fredag 2 oktober 2009

Lilla mamma slår klackarna i taket

På kvällen var hela familjen på 50års kalas.
Det var god mat och dans av olika slag då födelsedags"barnet", Gunilla, har dansen som ett av sina stora intressen.
Så det turades om att dansas Squaredance, Roundance, Linedance och "vanlig" dans.
Planen var att kvällsmata barnen där och sedan få dem att somna i vagnen.
Den planen sprack.
William somnade i pappas famn i BB-tain men Sanna vägrade sova.
Så Sanna fick hänga hos mamma i bärsjalen upp på dansgolvet.
Efter några danser med morfar och några turer med Squaredance så somnade hon till slut, men då vaknade William istället.
Så min älskade man åkte hem med barnen själv och lät mig vara kvar på festen för att "slå klackarna i taket".
Lite bäbis abstinens hade jag men då fick jag låna William (en scout väns son) som var drygt sex månader gammal och inte alls ville sova.
Jag dansade så mycket att jag fick träningsvärk på framsidan av vaderna (kommer inte ihåg vad de kallas). Fick till och med bugga några gånger! Det var kul.
Då klockan närmade sig tolvslaget var det dags för mina trötta fötter att bege sig hemåt.
Hemma satt min man på bordet (!) och spelade Guitar Hero Metallica.
Barnen sov sött och vaknade inte en enda gång före morgonen!

Inga kommentarer: