onsdag 14 oktober 2009

Snart börjar jag jobba!?!

Idag kom Anna, en arbetskamrat, på fika.
Det var jättekul att vi hann ta det där fikat vi pratat om nästan hela året.
Dagen till ära så bakade jag en Toscaäppelpaj.
Den blev jättegod! Ska nog baka fler och frysa in några...
Det gick ju inte att undvika att prata om jobbet under de två timmar hon var här, och då plötsligt slog det mig, snart är året slut och jag ska börja jobba igen!
Hjälp! Hur ska jag klara det?
Jag har börjat känna lite smått att nu vill jag tillbaka till arbetslivet igen.
Jag saknar alla barn och ungdomar man träffar på jobbet samt att ha många järn i elden.
Men hur ska jag klara av att vara ifrån mina små älsklingar en hel dag flera dagar i veckan?
Vara den som får de där samtalen till jobbet att nu gjorde Sanna det och William det.
Tur att man har flextid säger jag bara...

En sak blir ju betydligt enklare i alla fall.
Jag har aldrig varit särskilt morgonpigg av mig, men nu för tiden har jag ju inget val och måste upp då barnen vaknar.
Detta gör ju att jag kommer att vara i tid till jobbet i alla fall ;-)
OM jag nu kan slita mig hemifrån vill säga...

En liten fråga bara; vart tog hösten vägen?
Det har varit snö på marken två mornar i rad och imorse snöade det fortfarande då jag klev upp!
Sen smälte ju allt lika fort igen men halååå? Snö redan!?!
Kanske dags att plocka undan trädgårdmöblerna, sommarblommorna och tomatplantorna från terassen...

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Jasså ni har redan bekantat er med den vita varan. Vi har inte fått göra det än, men det ligger i tiden då det är minusgrader här på mornarna. Jag hoppas det dröjer, men å andra sidan väntas det bli "oväder" i morgon.

Lina sa...

Gör som jag när jobbet kommer på tal: Blunda, håll för öronen och sjung LA LA LA LA LA...