lördag 17 oktober 2009

Fredagsmys

Imorse var båda barnen pigga ovanligt tidigt, redan 06.30!
Det var bara att ge upp tanken att de skulle somna om så efter blöjbytet tog vi alla tre vår sedvanliga morgon platser, Sanna och William lekande sittandes på lekmattan med mamma små slumrandes bredvid.
Efter en bra stund, nästan en timma, började Sanna kinka men sen blev det tyst ganska snart.
Då var jag bara tvungen att kliva upp och hämta kameran för att fota lite.
William somnade först vid halv nio igen, precis då jag tänkte kliva upp och fixa frukost.
Istället låg vi kvar på golvet alla tre och sov en stund till.
Då vi vaknade 09.15 så lekte barnen en stund med varandra.
Här använder Sanna William som klätterberg för omväxlingsskull då mamma inte låg kvar.
På eftermiddagen gick vi till kyrkans öppna förskola.
Moa var tyvärr sjuk idag så det var ingen kasperteater men lekkamrater fanns det gott om.
Elin valde även idag att stanna med oss då Emma skulle på babysim.
Det var mer liv och rörelse idag än förra gången men barnen trivdes bra då de fick uppmärksamhet från andra än mamma.
Emma och Lina kom tillbaka lagom till mellanmålet.
Här är trion tillsammans igen.
Elin var väldigt hjälpsam då vi skulle gå.
Hon hjälpte till att hålla Sanna medan jag klädde på William.
Sanna var lite trött och höll på att somna i Elins famn.
Elin bar Sanna till vagnen, la henne där och spände fast henne.
Sen satte hon på Sanna skorna.
Riktigt imponerad blev jag av henne.
Så liten men ändå så stor!
Tack för hjälpen Elin.
Under promenaden hem i regnet somnade båda barnen.
Jag hade såklart inte regnjackan med mig, den har legat i korgen under vagnen hela sommaren men nu då jag skulle behövt den så var den så klart hemma.
På kvällen blev jag sugen på den där goda tosca-äppelkakan igen.
Så jag bakade lite.
Efter Idol så satte vi igång att se på film.
Det var länge sen vi kurade i hop oss i soffan.
Mot våra förväntningar lyckades vi båda hålla oss vakna genom hela filmen!

Inga kommentarer: