fredag 23 oktober 2009

Gammastrålar, bollbad och pussar

Tidigt imorse gav jag mig iväg mot KS för att göra gammaröntgen (inför den kommande operationen av bisköldskörteln).
Tina och Helena ställde upp och var barnvakter under tiden.
Det var första gången som barnen skulle vakna hemma utan att varken mamma eller pappa var där.
Det hade gått bra även om barnen var lite förvånade då de vaknade.
"Vadå, de här människorna känner jag igen. Men var är mamma?" tycktes deras ansikten säga berättade Tina senare.
Då jag kom hem så kom barnen rusandes mot mig med sina gåstolar då de fick syn på mig och ville genast upp i famnen.
Sen ville de inte att jag skulle gå längre än en meter ifrån dem på ett bra tag, för då protesterade de högljutt.
Efter förmiddags tuppluren vaknade William först (som oftast) och då passade han och Tina på att leka med bollarna.
Det är inte bara små barn som trivs i bollhavet...
Syskonkärlek vid matbordet.
Efter att alla fått lunch i sig så begav vi oss ut i friska luften, Tina skulle hem och förbereda sig inför högskoleprovet som hon ska ta imorgon (lycka till Tina!), Helena skulle vila och jag och barnen begav oss till kyrkans öppna förskola där Moa välkomnade oss varmt.
William hittade nätpåsen med klossar att leka med.
Tungan hans ser redan fram emot att få smaka på dem.
Idag var det kasper teater också.
Prinsessan Rosa kunde inte somna på kvällen handlade den om.
Jag höll på att ge det sista av mellanmålet till Sanna och William, men de blev återigen helt trollbundna av tamburinen, flöjten och dockorna så jag gav upp matningen ganska snabbt.
Då Emma (som sov i vagnen), Elin och Lina kom från badet så var glädjen total för lilla William.
Elin fick inte vara ifred vid samlingen.
Han blev ledsen då Elin tänkte flytta sig en stund, för att hjälpa Moa med att tända ljuset, och klängde efter henne så istället fick hon ha William i famnen.
Hon verkade inte ha något emot det alls.
Sanna har börjat dra sig upp till stående (på förmiddagen innan hon somnade så lyckades hon ställa sig upp i sin säng och stod glatt och nöjt med sina händer mot räcket).
Här övar hon med hjälp av mitt ben (Linas ben i bakgrunden).
William och Elin kramas och pussas innan hemfärd.
Hade svårt att välja vilka bilder jag skulle dela med mig av idag då det var så många lyckade bilder med bla Elin och William.
Men de får hamna i fotoalbumet någon gång i framtiden.

Inga kommentarer: