tisdag 30 juni 2009

Vem behöver åka utomlands!

Pratade med en granne idag, han hade som mest mätt 52grader på sin terass!
Antar att vi haft lika varmt för vissa tider går det knappt att vara ute fast vi har vevat ut markisen.
Men ikväll mellan middagen och kvällsmaten så var det lagomt varmt ute så barnen fick inviga den sommarklara terassen, som vi häromdagen tvättade och oljade samt tog fram hängmattan m.m.
Där fick de ligga och titta på när tokiga pappa fått för sig att ta fram sin pool som han fick för några år sen i födelsedagspresent.

Efter mycket slitande med att fylla poolen, som rymmer mer vatten än man tror, var ju M-P tvungen att ta sig ett "dopp" även fast han tyckte att det var väldans kallt.
Medan han satt i sin pool och hade det bra så kom Max stolt och visade sitt byte för mig, han hade fångat en fågel!
Hitills har han genom åren släpat in 4möss, 1 stor trollslända, 1 gigantiskt syrsa men aldrig en fågel!
Gissa om jag vart lagomt lycklig...
Och inte lyssnade Max fast jag ropade på honom och skällde på honom utan han bar lugnt sitt byte in i vårt sovrum där han antingen tappade greppet eller släppte fågel som fösökte sitt bästa för att fly med en trasig vinge.
M-P lyckades till slut fånga fågeln och gjorde plågan kort, den fick sin sista vila i en vit skokartong som M-P begravde den i.
Själv försökte jag sopa ihop lite lösa fjädrar i sovrummet.
Stackars fågel...
Hoppas verkligen att Max inte släpar in några fler djur och absolut inte då jag är ensam hemma, skulle mest troligt packa ihop barnen och fly in till grannen för att be om hjälp isåfall...

2 kommentarer:

Moster Tina sa...

Ska inte du också bada Sargit? Jag menar, nu när du redan vigt in sommaren hos Johan... Lika bra att fortsätta hemma nu när du är på gång, även om er är lite mindre... Men då blir ju vattnet varmare fortare!

Princess sa...

Polen fick mp förra året då han fyllde 29 men rekvisita. vart e dom??????