lördag 27 juni 2009

Poolparty hos Johan

Vi avslutade fredag kvällen med att åka ut till Lilla Ullentuna där min mans bäste vän Johan/Sannas gudfar, bor med sin sambo Christina.
De hade tagit fram sin pool bara några dagar innan och bjöd över oss på "poolparty" med grillning.
M-P och Johan badade men vi andra höll oss torra då vi tyckte att det var lite väl kallt.
Min mans "snygga" hopp i poolen.
Han verkar ju rätt nöjd efter doppet iallafall.Kvinnan tar hand om barnen medan mannen slappar i poolen,
hmmm något fel med denna bild...Grabbarna grus efter det ansträngande badet, vem behöver ett bord?Under tiden då vi åt så lyckades då William med något som han har kämpat hårt och länge med.
Ena stunden ligger han på rygg och tittar upp på oss och i nästa stund ligger han med rumpan i vädret, han har lyckats vända på sig!
Grattis lillgubben!
Självklart lyckades han med denna bedrift då alla vi vuxna råkade titta åt ett annat håll.
Och trots att jag försökte uppmuntra honom flera gånger att göra om samma sak så vägrade han, "jag har ansträngt mig nog idag" verkade han tycka och höll på att somna där han låg.
Hoppas att jag lyckas fånga nästa vändning på film.Sanna gjorde även hon tappra försök att vända sig men den där axeln var bara i vägen hela tiden.
Så istället krävde hon att få komma upp och Stina tog så gärna henne i sin famn.
Medan Sanna försökte klura ut om Stina var ätbar,så kom Johan på att han var sugen på lite efterrätt.En trött liten guldklimp, kan man se sötare ut!Sen var det då dags att röra sig hemåt för kvällsgröten och nattning.
Båda barnen var så slut så de somnade i bilen.
Av någon anledning så sover Sanna med huvudet hängandes framåt, precis som sin mor, och William härmar sin far med huvudet vilandes bakåt mot kudden på sin stol.Väl på parkeringen hemma så var en viss ung herre så slut att han inte ens reagerade då pappa lyfte honom ur bilen i vagnen.

Inga kommentarer: