måndag 1 juni 2009

Kyrkbesök och grillning

Idag (i söndags) gick hela familjen på familjegudstjänst i Norrsunda kyrka.
Vi var som vanligt ute i sista minuten men som tur var så höll Lina, Elin och Emma plats åt oss i den fullsatta kyrkan.

Barnen har faktiskt redan hunnit med tre gudstjänstbesök hittills, men de två första har de sovit sig igenom. Nu var de faktiskt vakna stor del av tiden, William blev lite uttråkad av att sitta i bänken "Inte vill jag sitta still på ett och samma ställe heller och stirra folk i ryggen" skrek William efter en tio minuter ungefär, så han fick vara med pappa längst bak i kyrkan där de kunde skoja och titta runt och vara i rörelse.
Sanna däremot verkade rätt nöjd i famnen min och somnade gott där, då musikalen "Ogräs i rabatten" börjat. Det var kyrkans minior- och juniorgospel som framförde musikalen.
De var så duktiga! Saknar faktiskt jobbet lite då man får träffa de underbara barnen igen...

Efteråt blev det sommarfest i församlingshemmet med korvgrillning, tårttävling och underhållning.
Vi var sist på plats, igen... Denna gång för att vi passade på att mata barnen innan vi lämnade kyrkan.
Så här såg min älskade familj ut:
Konstigt nog blev vi "barnfria" då vi kom dit och hann faktiskt "valsa" lite till Karin (musikern) som spelade på dragspel. Det var vi ensamma om men det var trevligt, vet inte om M-P håller med om det men han är snäll och låter mig hållas :-)
Sanna och William hamnade, och trivdes, i olika famnar men till slut så tyckte de nog att mammas och pappas famn ändå är tryggast...
Efter en stund blev barnen trötta igen så vi la dem på en matta som Maya (husmor) tagit ut till oss.

Där i skuggan kunde man sova gott tyckte Sanna och William.

Efter festligheterna så åkte vi till Familjen Beutler.
Där lämnade Lina och jag herrarna med barnen och åkte och handlade.
Väl tillbaka så möttes jag av två övertrötta små människor som inte alls ville sova.
Efter lite övertalning så lyckades jag så pass bra att det såg ut så här i Beutlers vardagsrum:

Efter en mycket god och trevlig middag smet vi snabbt iväg och lämnade disken åt sitt öde för att köra kvällsproceduren här hemma. Det tog inte lång stund innan barnen sov gott i sina sängar efter denna trevliga dag.

Inga kommentarer: