lördag 6 juni 2009

Test av resesäng

Det har blivit en vana att barnen flyttas över till vår säng till första målet för dan ca 06.00, ibland behöver jag inte ens stiga upp ur sängen för M-P är vaken och förbereder allt inför matningen innan han åker till jobbet.
Barnen ligger sedan bredvid mig då jag matar dem båda och de gånger M-P hinner så hjälper han till med matningen också.
Efter det så somnar barnen (och även jag) snabbt om och vaknar först till riktiga frukost målet kring 09.00 som består av gröt och sedan flaska med ersättning.
Imorse då jag hade förberett maten och bytt på Sanna och skulle ta upp William för att byta på honom så möttes jag av denna syn.
Kan man se mer fridfull ut må tro...

Vi ska ju snart åka iväg på semester och då är tanken att barnen ska sova i en resesäng under den tid vi är hemifrån.
Så för att de ska få vänja sig lite innan i sin resesäng så plockade jag fram den idag med hjälp av min syster Tina.
Det tog ett tag innan vi klurade ut hur man skulle göra men sen var det hur lätt som helst.
Barnen fick leka lite i den under eftermiddagen, det verkade som att de inte hade något emot att ligga där.

Men det märks ju att de har blivit stora. Än så länge delar de säng men då vi kommer hem igen så får vi lov att ta fram den andra spjälsängen med, hur vi nu ska få plats med den innan deras rum blir klart...
Både Sanna och William verkade väldigt nöjda. Jag märkte efter ett tag att de började bli trötta, men som vanligt då det är så mycket roligare att vara vaken och följa med i det som händer runt omkringde, så ville de inte somna. Då tog jag fram knepet som fungerar i 98% av fallen, jag la deras snuttefiltar över ögonen på dem så somnar de nästan på en gång.
Sen att de rör på huvudet så mycket att filten hamnar över hela ansiktet må väl vara, men sover gott gör dem.

Det brukar för det mesta vara jag som är bakom kameran men ikväll lyckades M-P fånga mig och William i en bild som jag är rätt nöjd med.

3 kommentarer:

farmor Anci sa...

Vilka bra kort ni har tagit. Så kul att se på

Sofia sa...

Haha, snuttefiltarna fungerar här med! De är även riktigt populära att tugga på om dagarna =)

sivan sa...

Vilken rolig blogg! Fina barn. Lycka till m bloggandet.