tisdag 2 juni 2009

Låååång dag!

Idag är en dag jag inte vill göra om.
Dagen började bra med att jag var pigg redan vid första matningen vid 06.00 så jag bestämde mig för att passa på att göra mig iordning i god tid och kanske hinna blogga lite ;-)
Det jag skrev tidigare om att äta frukost innan barnen vaknade, det höll inte.
Blöjbyte, påklädning och matning av barnen kom i vägen för frukosten, för att sedan packa in barn och barnvagn i bilen för att åka iväg mot Barkarby.
Kom till Barkarby, 20min före jag skulle vara där. Kanon! slippa stressa.
William började med att kräkas ner hela sig så det var bara att börja byta kläder på honom på en gång.
Medan jag väntade blev jag myggbiten två gånger i solskenet(!?).
Får veta via sms att min gudmors man har dött igår helt oväntat (vill ej skriva mer om det).
Kl.10.00 öppnade Babyproffset och då lämnade jag in Sannas liggdel för lagning. Tog Sanna i Bärsjalen, för att sedan ge mig ut för att titta runt på Outlet medan jag väntade på att liggdelen skulle lagas.
Det var så soligt och varmt att fast jag höll mig i skuggan och var inne i affärer för att njuta av svalkan ett tag så var varken Sanna eller William nöjda. De var griniga och skrikiga och allmänt missnöjda med tillvaron så jag höll på att ge upp och packa in dem i bilen och skicka M-P för att hämta liggdelen en annan dag.
Efter mycket om och men så somnade de en stund i alla fall.
Fyndade lite kläder till barnen här och där men sen började det närma sig matning.
Med lite miklande så lyckades jag faktiskt mata båda barnen samtidigt, Sanna i famnen, med min hand i en väldigt konstig vinkel, och William i liggdelen. Hade jag varit modig nog skulle jag bett någon förbi passerande att ta kort på mig i den obekväma posén. Men barnen fick mat så det var huvudsaken. Men hur ska jag rapa William? hmmm...
Då kom jag på denna lösning; Sanna får sitta framför kassar, täcke och kudden sin, mellan stommen som liggdelen brukar fästas på, medan jag har William i famnen.
Hon klarade faktiskt att sitta där en stund utan att ramla.

En stund var barnen nöjda, sen kräktes båda lite grann...
Packade in Sanna i bärsjalen igen och fortsätter gå runt och då börjar serenaden igen.
Får äntligen samtal om att liggdelen är färdig, går dit, hämtar liggdelen och börjar packa in vagn och barn i den varma bilen (som jag ändå öppnat alla dörrar på för att vädra ur värsta värmen) utan fungerande AC.
Stora protester från båda barnen. Sedan lugnade sig Sanna men William fortsatte. De turades om att skrika nästan hela hemfärden. Jag stannade flera gånger för att ta ut barnen för att trösta en stund men så fort färden fortsatte så fortsatte även serenaden.
Väl tillbaka i Märsta.
Knappt en timma på oss innan BVC besök då de skulle vaccineras.
Kort besök på jobbet för toa besök som jag inte hunnit med.
Barnen lite gladare då de slapp sitta i bilen.
Snabbt in på affären för att få lite energi i form av en banan och en dricka.
Barnen skriker.
In på BVC. Vägning, mätning och sprutor.
Barnen SKRIKER!
Barnen hungriga!
Mata barn sittandes på golvet i väntrummet med barnen i sina liggdelar.
Vill inte ens tänka på att packa in barnen i bilen igen, utan överger bilen på jobbets parkering, får lösa det sen...
Börjar promenera hemmåt.
Barnen somnar!
Tystnad!
Ringer min gudmor...
Kommer hem.

Som sagt, vill inte uppleva denna dag igen...

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Nu tycker jag att det var synd om dig....lite roligare kan man ju ha det. Synd at jag inte kunde vara med och hjälpa till.