torsdag 11 juni 2009

Dagen före avresedán

Dagen började bra för min del, det här var vad jag lämnade hemma då jag gav mig iväg strax före nio imorse för att gå på massage.

Kände starkt för att krypa ner i sängen igen... men fick istället bli knådad på, "lite" stel var jag i axlar, nacke och rygg efter allt bärande på sistone... Så underbart skönt det var!
Men sen hade vi fullt upp resten av dagen.
Idag var ju sista dagen innan avresan norrut, som sker imorgon bitti så fort barnen blivit matade.
Har säkert packat ner alldeles för mycket kläder både till barnen och mig, men det fick plats i bilen enligt min man som packade in allt ikväll. Nåja, vi har några saker kvar att få in så håll tummarna att allt får plats utan att jag behöver sitta som en sardin i en burk...
Förstår inte att det ska vara så mycket grejer. Skulle säkert klara oss med mindre saker på semestern men känner att jag inte vill befinna mig hundra mil hemifrån och komma på att det där skulle vi haft med oss.
Vi har iaf hunnit med följande: hämta vår nya bil, åka en sväng till Täby, handla lite godis m.m. till resan, packa alla väskor, få in de nya bilbarnstolen på plats, sålt gamla forden, åkt till förrådet för att hämta mina squarekjolar, bada barnen, packa bilen, middag till oss (eller väldigt sen lunch), tvätta två maskiner med tvätt och steka plättar.
Vi hade besök av Lina, Elin och Emma en kortis.
Här busar dem lite grann innan hemfärd.
Även min mamma tittade in en stund för att hinna säga hej till barnen innan vi åker.
Jag var i valet och kvalet om jag skulle steka plättar till massäck eller inte.
Men ju mer jag tänkte på det desto sugnare blev jag så jag satte igång fast timmen var sen.
Blev en hel hög och några slank det ner i magen under stekningen o...
Men nu ska jag krypa till sängs så jag orkar med morgon dagen.
Kommer ha svårt att blogga på några dagar nu utan tillgång till dator och internet under helgen i Östersund.
Så ni får hålla er till tåls så ska jag se om jag hinner slänga in några rader under resten av semestern då vi är hos svärmor i Umeå.
Annars så sägs det ju att den som väntar på något gott...

1 kommentar:

Thomas sa...

Lycka till på färden och kör försiktigt i nya bilen! Hoppas vi kan ses däruppe! :-)

//Thomas