tisdag 4 augusti 2015

Syster på besök

Direkt på morgonen fick jag sällskap i vår säng av alla tre barnen, tänkte "oj vad mysigt att de vill gosa med mig på morgonen" men det var visst paddan de var ute efter, hihiii.
På förmiddagen kom min äldsta syster Nina på besök. Detta är hennes tredje besök hos oss (har jag för mig) sen Sanna och William föddes så vi såg fram emot och var glada åt att hon skulle komma.
Janiina fäste sig direkt vid henne och Nina hade fullt upp med att leka affär, rita och sen var hon ute i lekparken med alla tre en stund. Barnen höll henne sysselsatt i alla fall.
Själv var jag rätt seg på förmiddagen och fick inget gjort, men fick fram ugnspannkaka till lunch i alla fall till slut.
Syrran min åkte vidare senare på eftermiddagen för att tillbringa några dagar hos vår syster Nadja i Nyköping.
Det var väldigt trevligt att ha henne hos oss.
Janiina roade sig själv med legobygge på sitt rum ett bra tag, det är inget fel på hennes fantasi i alla fall då jag stod och tjuvlyssnade på hennes prat med "gubbarna".
William lyckades övertala P-A att spela beyblade med honom och Sanna, ja hon sprang ute och lekte med kompisar.
// Sargit

Inga kommentarer: