måndag 31 augusti 2015

Första badet och sagor

Idag var en trött dag, mest på grund av sömnbrist.
Men vi fick besök av Lina vilket muntrade upp!
Jag tog en promenix och hämtade trollen idag med Minja sovandes i sjalen, de barn jag mötte på förskolan och på fritids undrade vart bäbisen var då de såg mig men inte Minja i sjalen, hihii.
Medan jag och Minja tog en tupplur på eftermiddagen så höll make på med lite fix på gården, då stötte han på en fin spindel som spunnit nät mellan rutschkanan och äppelträdet. stor var den också!
Ikväll fick Minja ta sitt premiärbad. Hon visste inte riktigt vad hon skulle tycka om det men mestadels ogillade hon det. Janiina tyckte inte om att Minja grät, hon var något bekymrad över det.
William ville läsa för bäbisen ikväll, och det gjorde han. Jag är fortfarande imponerad över hur bra han läser.
Sanna har också börjat klura ut hur man läser, det går lite långsammare än men snart så. Ikväll läste hon lite för Janiina, mycket hittade hon nog på men några ord läste hon rakt av vad jag hörde.
Kvällen avrundade jag och maken med att fortsätta se på Harry Potter, ikväll var det dags för den flammande bägaren.
// Sargit

Inga kommentarer: