lördag 15 augusti 2015

Sista simlektionen och överraskningsfest!

Imorse var Sanna och Janiina snabba med att komma upp så de hann till och med duka frukostbordet åt oss.
Men som vanligt så måste det ju strula lite med något av barnen när vi har en tid att passa, och idag var det då Janiinas tur att få ett litet utbrott för att senare då vi skulle gå så var det Williams tur...
Men iväg kom vi till slut till Sanna och Williams sista simlektioner.
William började medan vi andra lekte i parken men vi kom tillbaka såpass tajmat att både Sanna och William hann visa upp sina kunskaper tillsammans så att jag och Åsa kunde ta kort på dem.
Sen var det Sannas tur att få sin sista lektion.
Jag är så glad att de numera är simkunniga, även om de fortfarande behöver öva mer på tekniken och uthålligheten men de håller sig över vattenytan i alla fall.
 Senare på eftermiddagen åkte vi iväg till Sigtuna för att överraska min pappa som fyller år.
Ja han fyller nästa vecka egentligen, men det passade bra att ha kalas idag så utan hans vetskap hade Helena bjudit in till grillfest. Pappa blev väldigt överraskad må ni tro men glad då det dök upp fler än vad han trott till det han trodde skulle vara en enkel grillkväll.
Det blev kusin-mys, bäbisgos, UNO-spel och moster-bus för trollen, ja och så klart mys och bus med vaari.
Det blev en väldigt trevlig kväll även om min make fattades oss, han var nämligen på svensexa hela dagen och kvällen/natten. Och stackars P-A fick kurera sin förkylning hemma hos oss.
Men då kvällen var slut och barnen kommit till sängs så avrundade jag och svågern med att se på film innan läggdags.
// Sargit

Inga kommentarer: