söndag 2 augusti 2015

Bästa vänner!

Idag kom äntligen dagen som Sanna har längtat efter: Att få återse sin bästa vän Klara!
Klara flyttade till Rönninge i höstas och senast de sågs var i januari då vi bjöd med henne på Disney on Ice, sen har tiden bara flytit på och vi har helt enkelt inte fått till när vi kan träffas.
Men nu äntligen så hade Stina tid att komma med Klara och Leo för en hel dag med lek!
Gissa om Sanna var lycklig!
Det lektes inne och ute, det blåstes såpbubblor, fikades i solen, och så klart lite gnuggis tatueringar fick alla barnen.
Sanna ville så gärna handla något till Klara i fredags då vi var i Väsby c och först sa jag nej men sen hittade hon detta söta smycke som varken hon eller mitt mamma hjärta kunde motstå: berlock i form av ett hjärta om man kunde dela på med en magnet som kunde hålla bitarna ihop, det stod "best friends" på den.
Den slog hon in sen i ett paket enligt hennes önskemål, en låda med lock jag fick vika av papper, tanken var att Klara fick välja vilken sida av vänskapshjärtat hon ville ha.
De är så söta tjejerna och man såg verkligen hur de saknat varandra.
På eftermiddagen fick vi även besök av en stor tjej som fick cykla själv ända från Norrbacka hem till oss då hon hade plockat röda vinbär som hon ville ge till mig. Det tackar vi hjärtligt för!
Det slutade med att Elin fick stanna kvar hos oss till trollens glädje resten av dagen.
Det pysslades med looms och lektes lite annat.
Själv vart jag jätte trött efter att Stina, Klara och Leo åkt så jag la mig på soffan en stund och somnade nästan på en gång. Vaknade av att det var så tyst och då hittade jag skaran i myshörnan tittandes på "Lassie" via Elins mobil. Ja alla utom Janiina som lekte nöjt för sig själv.
 Till middag serverades det potatismos och Lax samt fiskpinnar efter barnens önskemål, William hade önskat sig lax häromdagen vilket bara maken och han äter så vi andra fick fiskpinnar av olika slag istället. Nöjda vart vi alla i alla fall.
// Sargit

Inga kommentarer: