måndag 3 augusti 2015

Över 25 meter!

Idag på simlektionen så överraskade Sanna både Åsa och mig. Hon simmade över 25 meter helt själv!
Så Åsa lovade henne att hon skulle få sitt första simmärke vid nästa simträning.
Gissa om Sanna var stolt!
William simmade också bra men hans koncentration idag var inte den bästa.
Som vanligt så blev det lite häng i lekparken i väntan på den som simmade.
William vart ledsnade till slut på Sannas stolta prat om hur långt hon hade simmat och om simärket hon skulle få så han sa till slut "Tjata inte! Jag har hört det redan. Mamma, jag vill inte simma längre, det är tråkigt".
Jag försökte som förr tala om att alla är ju duktiga på olika saker och tog upp vad han är bra på och att han också skulle snart nog simma långt och så vidare. Men det hjälpte föga så han var rätt sur till och från resten av dagen.
Efter simmandet åkte vi till Ikea där vi började med att äta lunch för att sedan ta en snabb runda i väntan på att det skulle bli plats i lekrummet åt trollen. Är inte så förtjust i att gå runt på Ikea men vad gör man inte för sina barn då de önskat sig en tur dit, rättare sagt så var det lekrummet som lockade.
Hittade lite smått och gott i alla fall innan det var dags att åka hemåt.
Väl hemma fick jag ett ryck efter middagen och städade köket och tänka sig, det dolde sig bänkskivor under alla sakerna! Vad mycket yta det blev i köket plötsligt då allt som inte hörde hemma där kom bort...
// Sargit

Inga kommentarer: