onsdag 12 augusti 2015

Lek och middagsgäster

Idag var första långa dagen på fritids för Sanna och William och då fick även Janiina smygstarta med att vara på sin förskola två timmar på förmiddagen.
Efter lunch gick jag och Janiina ut och invigde de nya gungorna som nu var färdiga för användning.
När jag M-P hämtat hem Sanna och William från förskolan så åkte jag och tjejerna iväg för att först hämta ut ett paket på ICA och sedan hämta våra gäster Tyyne och Arvi som vi bjudit på middag.
Det var deras första besök hos oss.
Så himla trevligt att de ville och kunde komma och hälsa på. Barnen roade sig med lite playdo-lera och sedan ritade de. Janiina är väldigt förtjust i både Tyyne och Arvi så hon sprang till dem än med det ena än med det andra av sina skaparverk.
 Sen "läste" Janiina saga för oss och sa väldigt bestämt till oss alla att vi skulle vara tysta när hon läste. Flera gånger sa hon det med sträng uppsyn då vi pratade med varann.
Blev grillning till middag, så gott! och så pajen jag bakade igår åt vi till efterrätt, även den vart kanon god.
Självklart busades det lite med busfarbror också innan läggdags.
Maken skjutsade hem våra gäster och sen åkte han och P-A på bio så fick de lite egentid bröder emellan.
// Sargit
p.s.
i paketet vi hämtade ut var stortrollens efterlängtade väckarklocka. Få se om det hjälper dem att ta sig ur sängen själva i rätt tid utan mitt tjat...

Inga kommentarer: