tisdag 11 augusti 2015

Blåbärsskogen och UNO

På förmiddagen direkt efter frukost så packade i iväg oss och promenerade ut till blåbärsskogen som lovat.
Jag hade lite svårt att få med William som just då inte alls var sugen, han ville hellre läsa eller se på tv. Men efter mycket om och men så kom vi till slut ut.
Det blev en del blåbär som barnen plockade, själv kunde jag inte plocka så mycket då jag är lika smidig som ett kassaskåp ungefär just nu, satt ner på en plats och plockade de bär jag nådde helt enkelt och sen efter en stund flyttade mig vidare när barnen ville längre bort.
Medan Sanna och William var på fritids så åkte jag, P-A och Janiina till Eurostop en sväng för att handla.
P-A köpte lite nytt till sig i klädväg och så blev det en tur in på Maxi lite snabbt.
Allt hade gått bra på fritids, ingen överraskning där inte. Enda problemet var att de inte ville gå hem då jag hämtade dem...
UNO har blivit något av en favorit för Sanna som lyckades övertala William att spela också. Efter min andra vinst så sa William: "Du får inte vara med mamma, jag vill spela bara med Sanna".
Så jag tog en tupplur istället.
På kvällen bakade jag en blåbärs/rödvinbärspaj av de bär vi plockat samt några röda vinbär som Elin plockat åt mig. Och så kokade jag rödvinbärssaft med saftmajan med resten av bären Elin plockat.
Sen var jag helt färdig för sängen.
// Sargit

Inga kommentarer: