tisdag 5 augusti 2014

Turist i regnet

Idag var planen att åka till Sigtuna och turista lite, att det regnade fick inte hindra oss. Det regnade som mest då vi satt i bussen vilket var tur.
Väl framme började vi medatt kika på Maria kyrkan i väntan på M-P som kom med bilen.
Ruinerna fick också sig ett besök.
 Efter lunch, som vi åt på grillen, så gick vi ner till stranden för att mata ankorna.
Solen bestämde sig för att hålla oss sällskap.
Lite fotande blev det ju då.
Vi promenerade genom Sigtuna stad också förutom på strandpromenaden, och nu höll det på att bli riktigt varmt och kvavt.
Maken fick äran att ta bussen med barnen medan jag och Kiia tog bilen hem, via ett snabb besök i affären.
På sen eftermiddagen kom Fayeza på besök med sina föräldrar och barnen.
Vi njöt av vattenmelon och bullar medan barnen lekte.
Verkstan hörde av sig idag och sa vad felet var, nu väntar de på delar från Tyskland och det är osäkert om bilen hinner bli klart till på fredag då vår semester resa börjar, så dags för plan B.
På kvällen åkte M-P iväg för att hämta hem vår andra bil från Örebro som min syster lånat så jag blev själv med nattningen.
Min rygg har "pajat" nu så jag la mig ner på golvet för att vila den, då la Janiina sig bredvid mig efter ett tag och så somnade hon där. Min rygg orkade inte lyfta henne så där fick hon ligga.
Det har blivit lite väl många sena nätter nu för min del, så dags att försöka vända tillbaka dygnet.
Får försöka börja från och med imorn då det sprack visst idag med, hihii.
// Sargit

Inga kommentarer: