onsdag 6 augusti 2014

Hejdå Kiia! Tomt och tyst i huset...

Denna fina dag började väldigt slött. Maken njöt av hängmattan efter frukost och fick snart sällskap av Janiina.
 Sanna kom på att hon ville ta ett morgondopp i poolen så det gjorde hon innan det var dags att åka till flygplatsen med Kiia.
Sanna passade på att roa sig med kameran under vår utflykt.
 Incheckning och allt gick bra för Kiia och så var det dags att krama adjö till vår eminenta inneboende för denna gång. Hon sa själv att hon lärt sig förstå svenska bättre, men fortfarande är hon för feg för att använda det själv. Tack för hjälpen Kiia och lycka till med tentan!
Innan vi åkte från flygplatsen så tittade jag och Sanna på lite flygplan en kort stund.
Sen åkte vi till min mamma för att hämta våra biljetter, lite bär och för att ta en snabb lunch. Det slutade med att jag fick med mig hemmagjord lingonsylt och lite annat men blev av med en dotter över natten. Sanna ville nämligen bli kvar hos mummu.
Hemma så blev jag varmt välkomnad av Janiina och William.
Jag och William spelade några omgångar Othello, vid andra rundan ville Janiina också vara med så hon fick hjälpa mig.
Sen gick jag ut och började rensa ogräs från min "ogräs odling", en av pallkragarna jag inte hunnit göra något åt. Dit flyttade jag sen över några av tomatplantorna då de hade det lite väl trångt där jag planterat dem.
Få se om vi får några tomater i år då de inte varit prio ett direkt för mig...
Helena ringde och bjöd över oss på middag i sista minuten, så när vårt möte med en säljare av hemlarm var över så åkte vi dit.
Under middagen kom det fram att William ville stanna kvar där över natten och det gick bra.
Vi satt och såg på film och åt glass hos min pappa och rätt som det var så bestämde Janiina att nu var det dags att åka hem, hon talade helt enkelt om det för oss så det var bara att göra som vi blev tillsagda.
Nu är det väldigt lugnt och tyst hemma då både Sanna och William sover på annat håll och Kiia som varit hos oss en månad åkt hem. Janiina somnade rätt så snabbt ikväll också så det blev slappande i soffan för vår del.
// Sargit

1 kommentar:

Sledgehammer sa...

Rolig läsning och många fina bilder!
Kram
Mats
:)