fredag 22 augusti 2014

Hemma dag

Första hela dagen hemma blev precis en hel dag hemma. Jag och barnen gick inte ens ut särskilt mycket idag, några vändor till lekstugan bara.
Hela förmiddagen slappade vi i soffan och såg på barnkanalen, rättare sagt barnen såg på tv och jag läste bok.
Sanna ville ha nagellack och nageldekorationer så jag tog en paus i läsandet och hjälpte henne.
Även Janiina ville ha nagellack, lila i ena handens naglar och glittrigt genomskinligt i den andra.
Hon var väldigt noga med just det och så nöjd sen.
Efter den sena lunchen så stängdes tv:n av och så fick de roa sig med annat.
Att klippa och tejpa är väldigt populärt så tejp måste införskaffas mer till hushållet.
Jag fick till slut lite energi och hängde upp tvätt som väntade och så små fixade lite i lekstugan.
Min syster Heidi skänkte en del saker till barnens lekstuga som fick komma på plats, mattorna och byrån. Och så fick maken fixa upp en annan hylla som levererades medan vi var borta, nu saknas bara gardinerna som jag hoppas hinna sy vilken dag som helst. Ja och lite fler "varor" att leka med.
På nedre bilden ser ni även den nya bänken/soffan som jag köpte i Finland, hur jag fick med allt i lilla Kiian är ett under!
Ikväll blev det våfflor till middag och sen fredagsmys med film och chips.
// Sargit

Inga kommentarer: