fredag 15 augusti 2014

Första dagen i Haapajärvi

Första morgonen och förmiddagen hos min syster Nina med familj tillbringades mest i lekstugan hos grannen samt deras studsmatta.
Min systerdotter Emilia skulle åka iväg på träningsläger så efter att ha kramat henne adjö så fortsatte leken en stund.
Senare efter lunch gick vi och hälsade på min syster på jobbet, ett litet studiebesök så att säga. Där fick barnen en privat rundtur på dialysavdelningen där min syster visade alla maskiner m.m. och se gick vi iväg till provrummet där barnen fick välja varsitt djur ur korgen, fast de inte behövde lämna några prover, vilken lycka!
På eftermiddagen blev det mer lek, bland annat grävdes det bon till geparderna.
Vi hann även med en tur till affären.
Så klart moster köpte presenter till sina syskonbarn, dessa lektes det med sen på kvällen. William är väldigt duktig på att följa bygginstruktioner, han byggde ihop den nästan helt själv med lite sällskap av Ilmo (min systers man).
Sen tog han isär allt igen senare och byggde den på nytt.
Och nej, kvällens läggning blev inte enkel den heller...
// Sargit

Inga kommentarer: