torsdag 21 augusti 2014

Krama huset!

Imorse anlände vi till Sverige igen med Viking Grace 6.30. Förutom att det tog en evighet att komma hem (mer om det senare) så njöt vi alla i fulla drag att komma hem.
Vi tog oss tid att mellanlanda på vägen för att krama om maken på hans jobb, Sanna som saknat sin pappa enormt mycket skulle gärna ha stannat med honom om det hade funkat. Men nu fick vi åka hem och vänta hela dagen på hans hemkomst.
Inte lätt att vara ifrån varann i 9dagar...
Nu sitter jag i soffan med en sovande William i famnen. Han har haft jätte hemlängtan och hade svårt att komma till ro i sin säng. Jag hittade honom sittandes lugnt och fridfullt i soffan då jag kom ut från duschen. Maken som nattat barnen lyckades med att natta sig själv o, hihii.
Jag satte mig ner bredvid William och så pratade vi lite.
Plötsligt säger han med ett leende "vet du mamma, jag satt här och kramade huset".
Sen pratade vi lite till och så plötsligt somnade han.
Så mysigt med ett sovande barn i famnen, det händer ju inte ofta direkt.
Blir en tidig kväll för mig med så därför får datorn vila ett tag till. Men imorn kanske jag orkar blogga lite om mitt och barnens semester resa i Finland.
Skönt och vara hemma, nämnde jag det?
Borta bra men hemma tillsammans ändå bäst!
// Sargit

Inga kommentarer: