onsdag 2 juli 2014

Trött assistent och besök

Denna onsdag började bra med en cykeltur till jobbet.
På eftermiddagen fick jag besök av Janiina, maken och Sanna som lekt en stund vid lekplatsen medan William var på simlektionen.
Då det var dags att "byta barn" så ville Janiina stanna hos mig och efter lite små gnäll så tystnade hon plötsligt i min famn. Det tar på krafterna att jobba tydligen, hihiii. Jag fortsatte jobba i lugn och ro en stund jag...
Då maken var väldigt risig så lämnade jag cykeln på jobbet och körde hem familjen.
Min gudmor Seija kom på middag hos oss idag. Det blev ärtsoppa och sen stekte jag plättar medan Seija läste sagor för trollen.
Maken fortsatte vara helt däckad stackarn, feberfrossa hade han också till och från.
Janiina fortsatte att vara ur gängorna och skrek mycket i protest då jag skulle iväg och hjälpa Seija ut ur garaget då hon stod på vår plats.
Det blev en bra stunds sittande för mig vid nattningen sen då Janiina inte ville somna alls...
// Sargit

Inga kommentarer: