lördag 5 juli 2014

Magisk dryck, sommarvärme och ute jobb

Idag har sommarvärme kommit på besök och jag fick sovmorgon ända till klockan 10.00!
Men sen fick tvättmaskinen gå varm medan jag höll på lite i trädgården med att rensa bland jordgubbsplantorna och lite andra ställen på ogräs.
Då jag rensade bland jordgubbsplantorna så försvarade de sig på något sätt och jag fick utslag på mina armar som kliade och sved, tur nog försvann de senare på dagen.
Trollen ville plocka bär och det fick dem så länge de såg till att plocka de som var mogna/röda, vilket inte var många.
 Janiina plockade på utan att bry sig om vilken färg de hade, hon ville ju hjälpa till.
 Senare kom Sanna in och frågade om den ena än det andra och snart så kom hon och hade med sig en gåva till M-P.
"Det här är en magisk dryck som ska göra dig frisk pappa" sa hon., sötnos!
 Sen väntade hon ivrigt på att pappsen skulle dricka den men han lyckades på något sätt att undvika det utan att Sanna blev ledsen...
M-P mår för övrigt mycket bättre så idag har han och vår granne Mats hämtat lite material för altanbygget. De hann till och med påbörja lite innan vi satte igång att grilla.
 Medan herrarna slet på på baksidan så fick barnen roa sig på framsidan med vattenspridaren.
Väldigt populärt, ända fram till William halkade och skrapade upp sin armbåge lite lätt.
 Janiina ville inte leka med det sprutande vattnet, hon ville ha en balja att sitta i. Så lilla tvättbaljan fick duga.
Lite tveksamt provade hon vattnet först men sen satt hon där väldigt nöjd ett bra tag.
 Hon var väldigt nöjd i sin lilla "pool" i skuggan under trädet.
Jag lyckades locka henne därifrån då jag serverade kakor till mellanmål, ja och jordgubbar, melon och glass fick de också.
 Jag fick lite tid över att målartvätta fönsterkarmarna också i hela huset, sen fick jag hjälp att skölja av dem.
 Synd nog så kom ju den riktiga värmen nu så själva målningen får vänta ett tag, få se om jag måste målartvätta engång till sen eller om det räcker med att skölja av dem lite, beror lite på hur länge värmen stannar kvar.
Frågan är om det blir vita karmar eller mörkgråa som hörnen? Måste testa på ett fönster så får vi se hur jag gör...
Herrarna fick en välförtjänt vila vid grillen också efter allt deras slit idag.
// Sargit

Inga kommentarer: