fredag 4 juli 2014

Halsfluss, stukad fot och superhjältar

Maken har åkt på halsfluss fick han reda på i torsdags efter ett snabb besök hos farbror doktorn.
Så nu knaprar han piller och redan på torsdag eftermiddag kände han sig bättre förutom i halsen då.
Igår blev simningen inställd då det var så dåligt väder, inge kul att bada då det regnar och är kallt...
Jag och Sanna åkte på lite äventyr efter middagen, bland annat till Väsby centrum och snabb handel på Claes Olsson.
Sanna verkar ha stukat foten igår då hon klagade på ont i foten så hon fick stanna hemma och vila idag, hon verkade ha riktigt ont och var lite svullen också på kvällen.
Men idag var det dags för simlektion igen, denna gång fick Janiina bli kvar hemma med M-P under tiden.
Så här glad var hon på väg till förskolan, hon envisades med att ha stövlar på sig.
Både jag , M-P och Sanna gick och hämtade William och Janiina på förskolan då det var sista dagen där, from nästa vecka är det ihop slagning över sommaren och då är de på Orion förskola.
Så det blev till att tömma ALLT från barnens lådor vilket blev en hel del kläder, vissa hade jag glömt att de hade.
Några bilder hann jag med när jag och Sanna återvände efter en kort tur till tygaffären.
William visade glatt sina kunskaper, här övas det på ben tag.
Och lite avslappning, då han fick skjuta ifrån från kanten och dyka in mot mitten.
 Sen fick Sanna och William leka en stund tillsammans i vattnet innan det var dags för Sannas lektion.
Dagens vila för Sanna verkade ha haft effekt för hon verkade inte ha några besvär alls av sin fot.
Hemma blev det hemkörd pizza till middag då både jag och maken kände att vi inte orkade med någon matlagning.
William ville knappt ta av sig sin nya Spindelmannen dräkt som jag hittat second hand. Han älskade den!
 Sanna ville också ha någon dräkt och efter att pratat en stund om vad hon önskade sig så började vi googla runt på en.
Tyvärr fanns det inte alls något av det hon önskade, kvinnliga actionhjältar för barn är det ont om i dräktväg tyvärr och hon ville absolut ha Catwoman, Batman dög inte...
Jag hittade inte ens en pyjamas med catwoman på, så ifall någon av er läsare vet vart man kan hitta catwoman dräkt eller pyjamas så tipsa mig gärna.
(hittade denna men den fanns inte att köpa i Sverige vad jag kunde se: catwoman)
Efter ett tags letande så såg hon en sjöjungfrudräkt och sa "jag kan väl ta en sån då det inte finns det jag vill ha". Jag hörde en lätt besvikelse i hennes röst.
Visst kan hon väl ha "killdräkter" för min del men hon själv vill inte ha något sådant om det är en kille som bär den på bilden, och att hitta tjejer som bär superhjälte dräkter är svårt då alla vi hittade var på prinsessor eller häxor och liknande med kjolar/klänningar och just nu är båda inne i en superhjälte-period då Batman, Superman, Spiderman och Hulken är roliga.
"Lego Batman" filmen är väldigt populär sen ett tag tillbaka...
// Sargit

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag hittade en sida som sålde dels en kattdräkt som med lite fantasi ser ut som Catwoman men de sålde även en Batgirl dräkt. De fanns även en Supergirldräkt. Lycka till!
http://www.zingland.se/maskeraddrakter-for-flickor?gclid=CNTp7OfUsr8CFaTFcgodKHUAKw

Familjen Sundström sa...

Tack :-) ska visa för Sanna så får vi se vad hon säger...
// Sargit