torsdag 31 juli 2014

Strandhäng i Nyköping

Då var det då dags för oss att åka iväg till Nyköping för att ansluta oss till vår älskade Sanna som haft hur roligt som helst hos son moster.
Vi åkte på eftermiddagen och kom fram före Syrran och Sanna kom hem från sitt äventyr (de hade tjuvtittat på Kolmården). Så efter att ha lastat ur bilen, som vi fått låna av familjen Beutler det tackar vi för, så körde vi vidare till Rinkeby strand som Nadja guidade oss till.
Där blev det vattenlek och bad för oss alla utom för Kiia. Sanna, Nadja och Rasmus kom dit sen också och Sanna var snabb att byta om till baddräkt hon med.
Till och med jag tog min premiärbad i sjön, kommer inte ens ihåg när det var senast. Ni som känner mig vet att jag är en riktigt äkta badkruka. Men det var rätt varmt i vattnet, varmare än i luften kändes det som.
Observera bilderna på sista raden, Sanna simmar under vattnet och använder fina arm- och bentag!
                           
Då vi badat klart mumsade vi i oss vattenmelon medan vi värmde oss med handdukarna.

Sen var det dags att röra sig hem till Lilla Kungsladugården för att göra middag.
Efter maten fick William och M-P åka skördetröska med Patrick, Nadja körde ut dem till honom.
Och vad jag hörde så var William eld och lågor och frågade om precis varenda pinal han såg och riktigt njöt. De var borta i flera timmar och de hann med att åka lite traktor också.
Under tiden blev det tv mys med tjejerna och så gjorde jag ett tappert försök att få dem att somna. Det gick inte alls.
Men efter mycket om och men så somnade de till slut när även William hade kommit till sängs.
// Sargit

Inga kommentarer: