torsdag 24 juli 2014

Musjakt och presentjakt

Första lediga dagen började jag med ett litet jobbärende, förenade nytta med nöje kan man säga, hihii.
Jag tog barnen och Kiia med mig på musjakt i Odensala kyrka.
Hade tänkt hinna ut dit igår för att kolla läget md mössen och försäljningen men det hanns inte med så då fick barnen och Kiia besöka denna fina kyrka.
Sanna och William kände igen det direkt och sa att men vi har ju varit här på musjakt förra året.
Men de gick på jakt i alla fall glada i hågen, de kom ju inte ihåg var mössen fanns.
Flera gånger frågade Sanna och William mig om jag jobbade här också och om det var jag som lagt ut mössen, det var tydligen spännande att veta att mamma jobbar i en gammal kyrka också även om de inte riktigt har förstått än vad det är jag egentligen gör på jobbet.
Vi avslutade musjakten med lite spring i bena och fika med vägkyrkovärdarna.
 Efter musjakten handlade vi lite lunch som vi, utom Kiia som vi släppte av vid Midgårdsbadet innan, avnjöt i Valsta kyrkans sommarcafé där min mamma väntade på oss. Det slutade med att William följde med henne hem medan vi andra åkte och hämtade M-P, som röjt lite på baksidan, för att sedan styra bilen till Uppsala där vi skulle gå på presentjakt.
Janiina lyckades inte hålla sig vaken fram till Uppsala som ni ser.
 Men snart nog piggnade hon till och hon och Sanna hade hur roligt som helst jagandes varandra i affärerna.
Vi tog en glasspaus i solen också så klart.
Efter att ha hämtat hem William så var det nästan dags för barnen att gå till sängs, jag hann läsa två böcker till dem och sen satt jag en lång stund på golvet i deras rum.
Ingen av dem ville somna ikväll igen, bland annat så fick William ett anfall av ångest eller något och ville ha sin gamla säng igen och så saknade han katten Max. Fast de var under 3 år när Max fick somna in så kommer de ihåg honom fortfarande av någon anledning, de nämner honom ofta.
När de väl somnade så avrundade jag och maken kvällen med att se på "Hotell Transylvanien", jätterolig var den!
// Sargit

Inga kommentarer: