onsdag 30 juli 2014

Barnvakter och bakning

Idag fick vi äran att få umgås med Elin och Emma medan Thomas och Lina var iväg och handlade på Ikea.
Janiina älskar verkligen att få umgås med Elin och hon verkar inte ha något emot det heller.
Då jag hade en del röda vinbär som jag plockat hos dem härom dagen så började vi rensa dem och baka en paj. De bär som inte gick åt till pajen kokade jag sylt på.
Janiina och Elin hjälpte mig rensa bären och sen baka.
Självklart blev det lite badande också i omgångar trots vädret, Emma var nog mer i vattnet än på land, nästan i alla fall.
Janiina ville dock inte mer än doppa fötterna och sen var hon nöjd, det var för kallt helt enkelt.
 Hon var rätt slut på eftermiddagen och somnade hos mig i hängmattan, inte så bra med tanke på att det var rätt nära till middagen...
Pajen tog vi till mellanmål och även Thomas och Lina fick smaka när de kom för att hämta sina barn.
Pajen blev väldigt syrlig men ändå god.
När barnen väl var i säng, M-P fick äran att natta dem idag , så började jag baka bullar.
Men först fick jag röja upp i köket för att få plats.
Mumsigt gott var det med några färska bullar efter midnatt!
// Sargit

Inga kommentarer: