fredag 25 juli 2014

Firande, impuls shopping samt altanhäng

Idag fick vi lite oväntat sovmorgon, vi föräldrar vaknade 10.20 och planen var igår att komma iväg 10.30 hemifrån. Behöver jag säga att det inte lyckades...
Nåja, vi blev något sena till Hummelsta för att fira min mormor men hon var glad åt att se oss i alla fall.
Min mamma var redan där och de andra, min moster, hennes man och min mormor, hade redan ätit så det var bara för oss att sätta oss att äta då vi anlänt.
Några bilder från vistelsen hos min mormor.
Sanna med min mamma.
 Barnen leker tåg och reser till olika länder/platser, tydligen var det Janiina som kommit på denna lek.
 Min moster Elina och min mormor Kerttu vid fikat.
 Far och son busar lite.
 På hemvägen tog vi en omväg till K-rauta i Kallhäll (stäket) för att se om de hade en fläkt att sälja till oss. Hade inga höga förväntningar då vi hört att alla fläktar tagit slut i handeln. Men vi hade tur och fick med oss två stycken varav en hamnar i barnens sovrum.
Det blev lite impuls handlat annat också varav en sak som jag kommer bo i mest hela semester om jag får chansen, en hängmatta på stativ!
Har haft en tidigare som var så skön men den gick sönder tyvärr och har hela tiden sen dess saknat den och tänkt köpa en ny. Och nu har jag en igen äntligen.
Blev ett kort stopp på Coop för att handla lite innan vi kom hem och förberedde middag, Tacos efter önskemål.
Under tiden jag förberedde maten så vakade maken över barnen som invigde poolen för i år.
Vaari och Helena kom och hälsade på oss lagom till middagen och efter maten blev det lite Mölkky med Helena.

 Till och med Janiina var med en bra stund och väntade snällt på sin tur.
Maken byggde ihop hängmattan och självklart var vi tvungna att testa den allihop.
Först jag och Janiina som gosade i den.
 Sen jag och William.
 Och så fick jag sällskap av Sanna också.
Blev en väldigt sen nattning varvid Janiina inte riktigt var på solskens humör, har nog aldrig set henne så rasande förr. Men somna gjorde hon till slut och efter att vi vattnat grönsakerna och småplockat lite så satt jag och maken och njöt på vår nya altan medan gräsmattan vattnades.
Mysigt var det trots myggen.
Vi bestämde oss för att se på en film igen men det slutade med att jag somnade nästan innan förtexten var slut, maken i sin tur somnade lite senare efter filmen med datorn i knät.
Vid fyra snåret förflyttade vi oss från soffan till sängen och sov gott vidare.
// Sargit

Inga kommentarer: