onsdag 8 januari 2014

Vardagslunk fast inte lugnt

Händer inte så mycket spännande just nu. Ja det är ju mycket som händer men inget speciellt att skriva om.
Vi är åter tillbaka till vardagens rutiner, segt att ta sig upp på morgonen men det var bara igår vi försov oss. Imorse var vi uppe före väckningen men kom ändå fem minuter senare än tänkt till dagis.
Alla trollen verkar trivas bra åt att vara tillbaka på förskolan igen, det enda Sanna var besviken på var att inte hon firades alls.
På Williams avdelning så satte de upp "kalas-kortet" på honom direkt under förmiddagen då han stolt meddelat att "Nu är jag 5år!" så fort vi kom till dagis.
Då jag vid hämtningen frågade personalen om de gjort så för Sanna också, eftersom hon utryckte sin besvikelse över detta och jag trodde att de bara missat det, så fick jag bara svaret att så gör de inte på den avdelningen.
Båda avdelningarna har samma ingång/hall och alla avdelningarna är mycket ihop i blandgrupper. Varför har man inte samma rutiner vid sådant då eftersom barnen ju umgås mycket med varann över avdelningarna och i de olika avdelningarna?
Idag var Sanna fortfarande besviken över detta, men hon tar det rätt bra i alla fall. Hon sa bara surt att "det är ovisst William har fått kort på dagis men jag har inte fått kort på dagis", då var William snabb på att rätta och säga " heter inte ovisst det heter orättvist!".
Sen var det över och de började prata om annat.
Nu ska jag försöka få nerskrivet allt som ska göras inför helgen och vad som behöver inhandlas.
Nu ska här firas i två dagar i rad, sen blir det en helg utan kalas innan det är dags för nästa (fast den har jag inte ens börjat planera än eller bestämt vilken dag det blir).
Ska bli spännande att se hur det kommer att funka på söndag då barnen har kalas för sina dagiskompisar. De har önskat att det ska vara disco och skattjakt med 8 stationer (!?), så nu försöker jag komma på vad man kan göra för 8 stationer och håller tummarna att det inte är snöstorm då, disco biten överlåter jag åt maken att fixa...
// Sargit

Inga kommentarer: