lördag 25 januari 2014

Familjen har kul ihop och isär

På fredag åkte hela familjen till simhallen. Vi fick ha hela lilla bassängen för oss själva då det bara var 1-2 andra simmare där men de höll till i den stora bassängen.
Undrar vart all folk tagit vägen...
Men innan vi hoppade i så fick barnen lite energi i sig.
 Sen lyxade vi till det med att äta pizza på vedugns pizzerian, vi orkade helt enkelt inte stressa hem och laga mat.
Då barnen fått sitt fredagsmys med film och chips var det läggdags för dem, själv var jag och storhandlade inför helgen under tiden. Sen hann jag bara in med varorna innan det var dags för mig att bege mig ut för lite nattvandring.
Gissa om jag var slut då jag kom hem efter midnatt?
På lördag åkte maken iväg med stortrollen till skridsko skolan medan jag gjorde mitt bästa för att få mina lemmar att lyda mig och ta mig ur sängen.
Väl uppe så packade jag ihop mig och Janiina och åkte till Kati för ett styrelsemöte med finskaföreningen.
Efter mötet så blev det lunch. Barnen hade ett eget bord att sitta vid.
Janiina lekte bra med de andra efter att ha kommit över första blygheten, det var ju ett tag sedan vi var där.
Jag och Janiina tog en tur till Ica Maxi för att komplettera med vissa saker på handlingslistan som inte fanns på coop igår.
Hemma hade stortrollen och maken städat, Sanna och William städade lekrummet helt själva!, så efter att ha röjt lite i köket satte jag igång att baka Janiinas födelsedags tårta med Sanna och William.
De hade bestämt att Janiina skulle ha en regnbågstårta.
Då sista plåten var i ugnen så körde M-P stortrollen hem till min mamma för lite middag, bastu och övernattning.
Vi hade planer på att fira vår vän Lina på kvällen, men då Emma blivit sjuk så flyttades festen till Spånga och det kändes lite långt för oss så vi tackade nej till det.
Istället lyckades vi få sistaminuten barnvakt till Janiina och efter att ha lämnat av henne hos Bergmans så åkte jag och maken till Kista gallerian på tumanhand. Det var länge sen sist!
Det blev en trevlig kväll med middag, affärer och bio innan vi hämtade hem en sovande Janiina efter midnatt.
Hon reagerade knappt då vi bar henne i och ur bilen och i sin egen säng.
Vi satte igång de sista mat/fika förberedelserna inför söndagens kalas innan vi avrundade med ett besök av grannen vid 02.30 och halvtimmen senare kom vi då till slut till ro.
// Sargit

Inga kommentarer: