söndag 26 januari 2014

Janiinas 2års kalas

Vi sov väldigt gott på morgonen alla tre, så när jag vaknade och insåg vad klockan var blev det bråttom att väcka Janiina och maken.
Blev inte många timmar kvar att dekorera tårta och fixa lunch innan första gästerna skulle anlända.
Men med tanke på hur sent vi kom igång så är jag imponerad att vi bara blev 10min sena i vår planering i slutändan.
Vi bjöd på Canneloni till lunch men våra barn var inte så intresserade av mat idag, de gillade ju den förra gången de tillagade det men inte idag. Men vi andra åt med god aptit.
 Lite kusin mys i soffan blev det för barnen.
 Fina William poserar, med tandkräm i ansiktet. Han ville inte tvätta sig.
 Efter att lunchen var undan röjt så blev det efterrätt. Små cupcakes som jag färdigställde på förmiddagen samt chokladbanankakan vi bakade tidigare i veckan och frukt.
Det var väldigt mysigt att hinna umgås med våra gäster idag, till skillnad mot kalaset för två veckor sedan.
M-P var iväg på sin dansträning en stund och när han kom tillbaka så kom Janiinas regnbågstårta fram.
Janiina såg lite fundersam ut då vi sjöng för henne,
hon gjorde flera försök att blåsa ut ljusen och lyckades själv efter att ha kommit närmare med pappsens hjälp.
 En bild på hur tårtan såg ut inuti.
Släktens yngsta med min gudmor.
 Självklart busade M-P upp alla barnen sen så det blev kittlande på både dem och honom.
Alla på M-P det var väl rättvist, hihiii. Janiina fick ärva Sannas favorit klänning idag då Sanna insåg att den faktiskt var för liten och hon hade fått en ny klänning i present från Kati med familj. Janiina ville ha den på sig på en gång.
Kvällen blev rätt lugn för oss med lite film mys efter att vi städat undan efter festen.
En väldigt trevlig födelsedag fick Janiina, ett stort tack till alla som kom och firade henne med oss.
// Sargit
p.s.
Jag börjar längta rejält efter min egen telefon nu, eller så får jag helt enkelt köpa oss en riktig kamera...

Inga kommentarer: