onsdag 15 januari 2014

Mera pulka backe, kusin besök och skidpremiär

Som lovat så blev det till att ta oss till den stora pulka backen idag. Barnen fick ledigt från förskolan idag då jag tagit ledigt dagen, jobbade dock kvällen.
Nina fick dra stortrollen medan jag drog lilltrollet.
 Sanna vurpade det första hon gjorde, hon hade oturen att komma rakt på guppet som fanns i den nedre delen av backen. Typiskt.
William åkte flera gånger om och hade hur kul som helst.
Jag gjorde som tidigare och drog Janiina upp, fast bara halvvägs ungefär, och sen sprang ner bredvid hennes pulka.
Sanna kom också igång efter ett tag, men hon ville inte åka ända upp ifrån igen.
Snart nog var det dags för mig att åka till Arlanda för att hämta min systerson och hans flickvän.
Janiina fick följa med då hon var rätt trött och grinig. Så vi lämnade Nina, Sanna och William i backen.
Joonas och Nellie hade varit utomlands på semester och turligt nog hade de flera timmars väntan på flyget hem till Finland så då passade det väl bra att vi bor så nära flygplatsen.
Vi stannade till och köpte pizzor till lunch på hemvägen.
Barnen var lite reserverad mot sin kusin till en början, men snart släppte blygheten något.
Senare hjälpte Joonas till med att få ordning på Sanna och Williams skidor.
Min fina systerson som jag inte träffat på nästan 2år.
 Tyvärr hann jag inte stanna kvar och se barnens första skidtur då jag var tvungen att åka till jobbet.
Men Nina berättade senare att det hade gått bra för William som verkade gilla det, men Sanna hade blivit riktigt arg då det kom snö på hennes skidor!
Så nu verkar det som om vi har en som gillar skridskor och en som gillar skidor, få se om det håller i sig...
// Sargit

Inga kommentarer: