måndag 13 januari 2014

Pulka backe och dansa ut julen

På morgonen ville barnen åka pulka till förskolan, så det fick de göra. Det var lite bökigt att skjuta fram vagnen OCH dra pulkan med alla tre i, men det gick.
Och det viktigaste var ju ändå att barnen var hur nöjda som helst!
Jag lovade dem att vi skulle till pulkabacken senare så när jag hämtade dem så fick jag hålla det jag lovat.
De valde själva backen närmast oss, den som vi går förbi varje gång vi ska till bilen och har vagnen med oss. Kanske inte den bästa backen med tanke på att det är några träd där och att husväggar och staket tar emot...
Men kul hade de. Janiina ville åka i sin egen pulka så jag drog henne upp och så sprang jag bredvid henne ner för backen flera gånger. Svettigt blev det.
Självklart så blev stortrollen otåliga, då jag hjälpt dem få pulkan på rätt köl, så de orkade inte vänta på mig och åkte fast jag ropade vänta flera gånger. Det resulterade i att de krockade med ett av träden och Sanna slog sidan av huvudet mot en innan de fortsatte färden.
Snart nog var de uppe på backen igen efter att jag tröstat en stund.
Men då jag skulle hjälpa dem sen så råkade de på något sätt luta så att pulkan fick en annan riktning än den planerade och de åkte rakt mot ett annat träd!
Fast den gången skrattade de fast de åkte av pulkan.
 Janiina gillade att åka pulka så mycket att hon vägrade kliva ur den sen, så hon fick åka i pulkan fram till bilen då vi skulle iväg till familjen Beutler på middag och julgransplundring.
Hon blev arg då hon inte fick sitta kvar då vi kom till garaget...
 Väl hos Thomas och Lina så försvann barnen fort som bara den, innan jag ens fått av mig ytterkläderna, upp till övervåningen.
Efter mycket lek, en god middag och slapp i soffan,
för alla barnen
så var det dags att dansa kring granen.
Alla var vi med till en början men sen ville Janiina plötsligt bli buren och bara jag dög så till slut fick jag sätta mig ner med henne och titta på då de andra dansade.
Efter att vi fått nog av dansen så var det dags för julklapparna till barnen.
M-P hade kul han som ni ser.
Tiden går fort då man har roligt och snart fick vi bråttom hem för att få barnen i säng och jag skulle på ett styrelsemöte.
Tack för ännu en trevlig kväll familjen Beutler.
// Sargit

Inga kommentarer: