måndag 20 januari 2014

Fira en 2åring

Sanna och William ville köpa present till Janiina sa de på morgonen, så jag smet undan från jobbet lite tidigare och hämtade bara dem två och så åkte vi till Eurostop där de fick välja ut varsin present till sin lilla syster.
Det tog lång tid!
Vi passade på att handla lite mjölk samt så bestämde barnen efterrätten som vi handlade ingredienser till också.
De lyckades övertala mig att få varsin glass till mellanmål och sen åkte vi hem där Janiina precis hade öppnat sin present som vaari och Helena kommit med.
Då Janiina såg paketerna som Sanna och William sträckte fram åt henne tog hon glatt emot dem och sa "niinas" med ett leende och sen sprang hon in till vardagsrummet med först den ena sen den andra.
Båda paketen blev väldigt uppskattade.
Hon fick även våra paket som jag hastigt slog in i sovrummet (varför jag inte gjort det innan är en gåta då jag haft dem där ett bra tag).
Strax efter att vaari och Helena gått så kom mummu för att fira Janiina också.
Sanna och William hjälpte till att förbereda efterätten medan M-P gjorde maten.
Till middag blev det kyckling nuggets, kycklingspett och ris, ja vi håller på att tömma ur frysen lite.
Och till efterrätt fruktsallad med glass. Mums.
Jag tror att Janiina är nöjd med sin dag.
// Sargit

Inga kommentarer: