torsdag 2 januari 2014

Farmor flyger och taket rasar in

Då kom dagen, alldeles för snart, då det var dags att vinka adjö till farmor Anci som skulle flyga hem till Umeå idag.
M-P jobbar ju som vanligt så jag och barnen fick äran att köra henne till Arlanda.
Det var jättekö till säkerhetskontrollen så vi sa tidigt hejdå för säkerhetsskull så hon skulle hinna med flyget.
 Tydligen hade det tagit sån tid att hon inte hade många minuter till godo när hon väl kom igenom kontrollen...
Jag och barnen passade på att titta på flygplan en bra stund.
Vi kikade in i kapellet också och tände ljus för att farmor skulle komma hem säkert.
Sen åt vi lunch på Max innan vi åkte till Eurostop för att först leka och sen handla lite.
Senare på eftermiddagen så rasade taket in vilket M-P bevittnade medan han pratade i telefon, men resten av huset står kvar.
Vi bjöd över familjen Rydergren på middag och lek, alltid lika trevligt. Jag hann inte ta så mycket kort men här äter vi efterrätt; glass, banan, maränger och sås efter smak. William åt isglass...
Ännu en trevlig dag och kväll förbi, synd bara att svärmor, som vanligt, blivit sjuk efter att ha besökt oss...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Det är alltid så kul att hälsa på(även om jag nästan alltid blir sjuk efteråt =))mycket för att barnen också välkomnar mig ljudligt och klart. Tack för all välfägnad. kramar till er alla.
Ett stort tack även till familjen Beutler för det trevliga Nyårsfirandet.